Пощальоните обикновено ходят много. Или шофират много. А когато правят второто, като мнозина други генерират доста въглеродни емисии. Но лек за това има и той идва под формата на електромобили. Наскоро събрахме в един бюлетин повечето електро коли на пазара, които може да си купите сега – от микро избора в България, до вече доста по-широката палитра на обявите в mobile.de. И понеже вчера стана дума за това дали субсидирането на електромобили дразни, а у нас такова няма, на което се отдава факта за липса на ангажираност от страна на администрация, ами, и в Германия няма, но там вече се продават и купуват много електромобили. И по на север има такова раздвижване, при това интересно. Литовските пощи решиха да пробват как ще вървят доставките с електромобил и ще правят доставки в нови Tazzari Zero, с което се очаква да спестяват по над хиляда евро на превозно средство годишно...
За разлика от конвенционалните и дори хибридните коли, като електромобил за Tazzari в Литва няма да се плащат такси за паркиране и с електроенергия за задвижване, вместо с течни горива, оперативните разходи ще възлизат на около €2 на 100 км.
Транспортният министър на Литва казва, че ако тази първа серия електромобили се окаже успешна, пощите със сигурност ще вземат още ЕПС.
Та, в нашата статия за покупка на електромобили отделихме малко място на Tazzari Zero, но сега имаме повод да ви разкажем повече за малката италианска кола, която дебютира на Bologna Motor Show 2009. Като за доставки на малки пратки, писма и документи Zero е идеален вариант с пробег от 140 с едно зареждане на батерията и максимална скорост от 100 км/ч, на цена от около €20,300 в Европа.
Първите си електромобили литовските пощи са взели на лизинг и ги зареждат в централата на организацията. Въпросното зареждане се прави стандартно през нощта, но Tazzari Zero има и възможност за по-бързо пълнене на батерията, с варианта за зареждане до 80% от капацитета за 50 мин.
Изпълнителният директор на пощите пък казва, че "икономическият и екологичен" електромобилен проект е част от усилията на компанията да намали своя въглероден отпечатък, а електромобилите определено оправдават очакванията. Освен всичко друго, оперативните разходи за електрическа кола са значително по-ниски от тези на автомобил с ДВГ, което несъмнено е много по-ефикасно за доставчици с големи авто паркове.
Миналия месец управителят на FedEx също потвърди, че електромобилите в логистичните автопаркове постигат до 70% по-ниски оперативни разходи и на този етап ключовото препятствие пред масовото им разпространение в бранша са високите първоначални капиталови вложения, в сравнение с тези за конвенционалните модели.
Картинката е много точна, а сега в Литва сме убедени, че малките оранжеви "тузари" правят силно впечатление и понеже имаме приятели в северната страна ще ги попитаме какво мислят за новата придобивка на техните пощи.
От: Parcel News през cars21.com