Продукцията на някои автопроизводители като че ли е по-подходяща за вграждане на електрически задвижващи системи от тази на други. Просто някои са се ориентирали по-рано в ефективно отношение и са нагодили нещата така, че след време (сега) да пасват на нови разработки и технологии. Такива се демонстрират постоянно, особено по време на автосалоните, където обикновено се виждат най-вече лъскавите отблясъци на нови концепции. По-рано тази година в Женева в това определение влезе Infiniti Emerg-E, а по-интересното се е, че според Car and Driver, бъдещият зареждаем хибрид със средно разположен двигател на марката май е по-близо до фаза производство, отколкото изглежда, защото всъщност използва платформа и задвижваща система вече разработена от инженерите на емблематичната британска компания Lotus...
Става дума за платформата на Lotus Evora 414E Hybrid, разработена със заем по програма на английския Technology Strategy Board. Tesla Motors все още не е популярна у нас, далеч не и колкото Opel, например, но вече използва продукти на Lotus - електрическият Tesla Roadster всъщност има шаси и купе на Lotus Elise. Сега обратно към Emerg-E и взаимстваното от Evora:
Шаси и задвижване
Шасито на Evora, като всеки сегашен Lotus, и като Tesla Roadster, е изработено от екструдирани алуминиеви секции, свързани помежду си със специално лепило. Здравината на платформата е като на състезателна кола, а теглото от само около 200 кг я прави идеална база за "уличен спортист".
Окачването също е алуминиево, съответно и Evora, и Emerg-E използват Bilstein амортисьори и Eibach пружини. Evora 414E и Infiniti Emerg-E също така имат регенеративна спирачна система, която да зарежда батерията с енергия.
Мощността за задвижване се осигурява от два електромотора с общо 296 кВ (402 к.с.) и 1,000 Нм въртящ момент - достатъчно за ускоряване от 0-100 км/ч за 4.1 сек и максимална скорост (ограничена до) 222 км/ч.
Батерията е малка и с капацитет 15 кВтч, които позволяват изминаване на около 50 км на електричество, а след изчерпване на заряда се включва разработеният от Lotus трицилиндров 1.2-литров двигател с мощност 37 кВ (50 к.с.).
За разлика от двигателите с вътрешно горене на електромобилите с удължен пробег като Fisker Karma и Opel Ampera, обаче, това е двигател, предназначен специално за зареждаеми хибриди - малък, лек и оптимизиран за максимална ефективност. С този малък мотор Emerg-E ще може да изминава още 435 км за общ пробег от около 485 км.
Купе
Всичко това е много хубаво, но, особено по време на автосалоните почти не се вижда. Ние, зрителите, виждаме най-вече красивата външна обвивка и точно в това отношение Infiniti Emerg-E привлече много погледи на Автосалон Женева 2012. Моделът определено говори за марката, но се отличава от останалите й произведения.
Все пак производствените планове не са точно обявени, но с такива разработки зелените спортни коли ще помогнат много за създаване на добър имидж за електромобила. Да, искаме ги още сега, но ще трябва да стиснем зъби и да почакаме още.
[От: Green Car Reports]