Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Преди има няма 2-3 седмици стана ясно, че разни компании (от които едва ли бихте очаквали подобно нещо) като Google и Facebook, участват в консорциум за разработване на стандарти за безжично зареждане. Всъщност, защо не - те направо се опитват да дефинират нов Power 2.0 стандарт по въпроса, а не се ли стреми всеки със съответните възможности към бъдещи енергийни пазарни дялове? Е, има обаче и организации, за които е доста по-типично да се занимават с такива неща и една от тях е {tooltip}SAE{end-link}Society of Automotive Engineers{end-tooltip}. Наистина, времето за безжично зареждане още не е дошло, макар със заглавието така хубаво да си представяме точно такова нещо, но работна група в SAE по безжично зареждане на електромобили вече разработва стандарт за целта на име J2954, който трябва да бъде готов в тестов вариант до края на 2012 г. Първият месец от същата тази година вече измина неусетно и току виж по това време през 2013-та (макар и без стандарт) и на нашия пазар кацнала някоя и друга електро кола, като Nissan LEAF, който може и да дойде у нас направо с опция за безжична връзка с източник на електроенергия...
Swiss made: Victorinox, Toblerone и... електромобили
От Стефан НиколовМакар да не е масово известно у нас, преди няколко години имаше сериозен интерес към производство и налагане на пазара на автомобили, задвижвани със сгъстен въздух. Всъщност, май се оказва, че електромобилите и технологията им, са от малкото нововъведения със световно отражение, които настъпват в България паралелно с останалия свят. А защо не - внимание - и по-рано от доста страни, на първо място заради високото ниво на родните конверсии (на А1 Eco, например), а също и солидните технически познания на хората от сегмента у нас. Плюс, разбира се, желанието, любопитството за нови познания, популяризиране и информираност...
$65 млн електромобилен проект в Испания, но от японци
От Маргарита НиколоваЯпония определено е сред водещите страни в развитието на електрическата мобилност. От хибридния Prius на Toyota, през доста по-скоро появилите се електрически коли от Nissan, Mitsubishi, та чак до пресния калифорнийски дебют на електрическия Honda Fit (познат у нас като Jazz), японците полагат доста електромобилни усилия. Толкова, че вече продават големи количества електрически коли на малки държави като Естония и сключват договори за изграждане на инфраструктура в далеч по-големи страни като Испания...
Традиционните рали обиколки във всеки формат, във всяка държава, са особено атрактивни, ефектни, очаквани и... шумни. Дори повече, звукът от ревящите двигатели внася допълнителен нюанс в пъстрата палитра на надпреварата. Сякаш нещо ще бъде отнето от рали-феновете, ако мощните двигатели бъдат заменени от електромотори, но дали е така наистина? Едва ли, просто ще трябва малко време за адаптация - като при всяко (дори желано) нововъведение. Има състезания с електромобили, които сме коментирали, но сега ще се 'електрифицира' нещо легендарно...
Оригиналът си е оригинал, но про конверсията не отстъпва
От Стефан НиколовКакво става, ако живеете в държава като Германия или България и много искате да си купите електро кола, но на пазара почти няма такива или пък са много скъпи? У нас се продават само Peugeot iOn и Citroen C-Zero за по €35,000 парчето и във всеки момент може да минете през Citroen, например, и да си вземете една нова електро кола - продават се и в момента. Но с това пазарните предложения се изчерпват. И понеже стана дума за Германия - и там е така, ето Nissan LEAF, примерно, ще се предлага чак от април, предвид факта, че в САЩ продажбите стартираха през декември 2010 г. Да, в Германия имат малко по-голям избор от нас под формата на електрическия Renault Kangoo Z.E., например, но все така вариантите се броят на пръсти. Връщам се на първия въпрос, на който в Германия отговарят с интерес към професионално изработени конверсии на автомобили. Така, съвсем наскоро 16 електрически FIAT 500e се присъединиха към разрастващата се електро флота на Хамбург, но не защото FIAT има нещо общо с това...