Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Нов алианс за международен електромобилен шампионат от '13
От Мартин ХаджистойковОт миналата година насам (не че преди това не е имало) се занароиха състезателни електрически коли, че даже се започна с гонене на рекорди и организиране на състезания. В аматьорски вариант такива вече има не едно и две и участниците в тях просто се събират със своите електро коли, облепват ги в състезателен стил и се впускат понякога и в планински преходи. Често това се прави и с демонстрационна цел, за да става ясно, че електромобилите са способни на всичко, на което подлагаме и конвенционалните коли, но освен тези 'приятелски' състезания, има и по-задълбочени разработки. Nissan, например, създаде спортна версия на първата си съвременна масова електрическа кола - LEAF - наречена LEAF Nismo RC и понеже идеята на тази статия не е да прави преглед на всички останали състезателни електромобили, ще се спрем само на още една нова чудесия от този род - електрическия Quimera AEGT1...
Най-желан е топ вариантът на Tesla Model S с пробег 500 км
От Мартин ХаджистойковНатоящата 2012 г. се очертава като повратна за Tesla Motors - компанията пуска на пазара първaта си самостоятелно проектирана и произведена електрическа кола - Моdel S. Очевидно е време и за някое и друго предварително допитване и според анкета на потенциални купувачи в TeslaMotorsClub.com, повече от 51% ще се спрат на топ версията на Tesla 2012 Model S с 85-киловат/час батерия, която може да се похвали с пробег от около 500 км... и с крайна цена над $ 92.000 (140.760лв). На другия полюс - само 16% избират най-евтиния 40 кВтч вариант на Model S, способен на пробег от 230 км. с едно зареждане на батерията. Ами златната среда? Близо 20% от потенциалните купувачи на Model S посочват средния вариант с 60 кВтч батерия на електрическия седан на Tesla като свой избор...
Електро вариант на Skoda Citigo – 'истински зелено' по чешки
От Стефан НиколовВ края на септември 2011 Skoda демонстрира по семпъл (типично за марката) начин новия Citigo градски модел и въпреки липсата на електрически вариант в първоначалните планове, сега такъв се появява на хоризонта. От предишната ни статия за модела сте разбрали, че става дума за семпла функционална малка градска кола, която трябва да се появи на пазара тази година с ниски емисии и разход за конвенционалните версии, а новото и по-скоро 'електрическото' в информацията е, че модел, задвижван с електромотор и батерии, можем да очакваме през 2014 г...
Проучването е извършено в Щатите и данните са анализирани там, но според авторите му - двама докторанти от университета Колумбия - е валидно за цял свят (за Европа дори в по-голяма степен, предвид 'американските' ежедневни маршрути). Един от предполагаемите недостатъци на електрическите коли - ще бъдат ли в състояние да се справят с ежедневните ни пътувания, позволявайки да ги зареждаме само нощем - получава категоричен отговор!
Volkswagen електромобили – 'под повърхността' има повече!
От Маргарита НиколоваМасовите среден клас модели и компактните коли владеят пазара и са най-разпространените лични превозни средства. Приличните функции и оптималните цени са основна причина за това. С такава политика, например, Volkswagen е там, където се намира днес, а у нас моделите на компанията са сред най-караните и предпочитани коли, ванове и бусове. Засега Volkswagen не блести на електромобилната сцена и отстрани изглежда, че зад вратите на компанията не се случва кой знае какво в това направление. В тази връзка демонстрирания на автосалона в Детройт тази седмица електрически Volkswagen E-Bugster концепт може би разочарова някои хора. Защо? Ами, просто защото преди седем години Volkswagen показа почти същото 'нещо', само че тогава концепцията се наричаше Ragster. Ако не друго, след толкова много години човек би очаквал показаният сега E-Bugster да е модел в производство, но и това не е така. Но това, което го отличава от множество други концепции е, че E-Bugster е функциониращ електромобил при това с конвенционална задвижваща система, която Volkswagen вгражда и в другите си (бъдещи) електрически коли. Какво, има и други? Ммм, всъщност да...