Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Ако споменем интернет гиганта Google и 'електромобил' в едно изречение, твърде вероятно е да се предположи, че компанията работи върху електрическа кола - собствен проект.
(Масовите) електромобили преминаха своя първи тест през 2011 г.
От Стефан НиколовГодината е 1996. На пазара се появява първата съвременна масова електрическа кола от голям автопроизводител - EV1 на General Motors. Считана от мнозина за иконата на новата електричеса мобилност, тази невероятна кола за съжаление завършва своя жизнен път по много злощастен начин. В Wikipedia има повече за EV1, включително и кратък български вариант. Сега (вече) сме 2012 г. и нещата са коренно различни - всеки голям автопроизводител прави или планира електрически модели, а в много държави никнат все повече и повече зарядни станции за електромобили...
Помните ли Юго? Защото вече има (електро) Застава Зюго
От Маргарита НиколоваОтново сме на тема стари соц коли, но този път още по-близо до нас, съседна Сърбия, откъдето преди време у нас пристигаха различни варианти на югославската (тогава) Застава Юго. Чесно да си призная винаги съм харесвал леко заобления дизайн на Юго 45, което не може да се каже за ръбестия му наследник, но ето че в стил руското авто възраждане, и малко на запад от България се намират нови авто идеи. Една такава виждате на снимката отгоре и да, приликата е поразителна не само във външния вид, но и в името - Зюго. Какво е странното в случая. Ами, добавката 2020...
Електрически коли – пазар и цени, статистика 2011, очаквания 2012
От Мартин ХаджистойковПрез 2011 г. в България бяха продадени (и регистрирани) първите електрически коли от големи автопроизводители. Близнаците Peugeot iOn и Citroen C-Zero, макар и лишени от компанията на своя първообраз - Mitsubishi i-MiEV (поне откъм продажби) маркираха една повратна и в нашата автомобилна култура точка и въпреки супер ограниченото количество от има няма 5 продадени електро коли у нас, тенденцията е заложена. На цена от 75,000 лв това определено не са най-примамливите предложения на нашия пазар и определено има да свършим доста работа, преди електрическите коли да станат еднакво атрактивни като цени (и достатъчно 'далекобойни' като пробег) с конвенционалните. В следващите редове обаче ще ви запознаем с новите попълнения, които очакваме на пазара - пазар, който независимо от малките количества (като процент от общия продаван брой коли) се развива изключително бързо...
Кой каза, че електромобилите са непригодни за студени, снежни условия?