Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Opel Ampera + много резервации = увеличено производство
От JACtestПишем редовно за Opel Ampera - електромобилът с удължен пробег, който очакваме следващото лято на нашия пазар (и още от следващия месец в Германия), а вече и с малко повече увереност. Такава всъщност демонстрират от самата компания и причината е големият предварителен интерес към модела. "Имаме над 6,000 резервации и това е доста над очакваното", казва в интервю за WardsAuto Алeн Висер, вицепрезидент по продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване на Opel в Европа. Какво означава резервация? Ами, чисто и просто заявка за покупка на Opel Ampera, когато моделът започне да слиза от поточната линия, 'подкрепена' с депозит от €150...
Един малък тест с малкия електрически Audi A1 e-tron
От Маргарита НиколоваНе ще и дума, малкото Audi A1 определено изглежда компактно и атрактивно, а защо не и ефективно. Последното поне някои ще имат възможността да тества лично, защото присъщата само за автосалоните досега електрическа e-tron линия на Audi най-после слиза от подиума, за да докаже способностите си в реални условия. Електрическият R8 вече напредва по поточната линия макар и в малки количества, а ето че и най-малкият му колега ще се пробва на улицата. За да сме по-точни, трябва да кажем улиците, защото флота от 20 A1 e-tron електромобила тръгва на тестови обиколки из Мюнхен по обявена още през миналата година програма...
По време на втората електромобилна конференция в София на 11 ноември от една от представителните сесии в първия панел разбрахме, че още в началото на 70-те години на миналия век в Амстердам е имало, за съжаление неуспешна, проба за старт на схема за споделяне на електромобили, но 40 години по-късно нещата изглеждат коренно различно. Сащисани от факта, че още преди толкова време холандците са мислели в тази насока, в 2011 г. съвсем спокойно приемаме новината за поредното разгръщане на съвременна схема за споделяне на електрически коли...
Volta BCN – защото Барселона иска да е пример за устойчива мобилност
От Стефан НиколовЕлектрическите мотори или хайде, мотоциклети, започват да се множат, макар все още далеч да не са масово разпространени. В целия този процес обаче много интересно е какво мислят моторджиите. Не съм такъв, но ми се струва, че звукът е много важен 'атрибут', както и във Формула 1. Иначе казано, ако моторът ви се плъзга безшумно като змия по пътя, ще изпитвате ли същото удоволствие? Дори въпросът да е риторичен, след като все повече компании се ориентират към разработка и производство на електрически мотоциклети, би трябвало да заключим, че интерес към такива има. Ако не друго, вдъхновението е налице. Поне при испанската Volta Motorbikes, която посвещава най-новия си електрически мотоциклет на... Барселона...
В Пекин, за да си вземете номета за колата, трябва да минете през лотарията за регистрационни табели. Нещо като системата в Атина с четни и нечетни номера на колите, които може да се карат в определени дни. Само че в Пекин има доста повече и хора, и коли, та се налагат драстични мерки. Така е, защото изгледите да спечелите (регистрационен номер) са нещо от сорта на 23 към 1.
Не сме особено близо до Пекин, та да се кахърим за чудатата лотария за взимане на номера в града, но естествено в цялата тази работа има нещо електромобилно и затова историята е пред очите ви. Правителства и общини по цял свят вече подкрепят разпространението на електрическите коли по всевъзможен начин и за да си обясните заглавието ще ви кажем, че градските власти в китайския мегаполис не изостават в това отношение. За да популяризират електрическата мобилност, те взимат решение да позволят на купувачите на ЕПС да получават регистрационни табели директно, без да се налага да минават през лотарията като останалите, много от които карат колите си нелегално...