Електромобили (1015)

Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Срещу €437 месечно взимате на лизинг електро кола с тонове добавки в пакета

След като наскоро ви разказахме как в Австрия започва изграждането на мрежа от станции за бързо зареждане на електромобили, отново има (електромобилен( повод да погледнем в тази посока. Причината е проектът Vlotte, за който също стана дума в статията, към която предлагаме линк отгоре. И по скоро за една малка област, където той 'разцъфтява', наречена Форалберг. Там, местните хора не посещават авто дилъри, а офиса на Vlotte, място, на което има всичко за електрическите коли и чистите транспортни услуги...

Първият електрически училищен автобус - електробус Newton eTrans

Всъщност, не трябва ли точно там да се хвърлят най-много усилия по отношение на електрическата мобилност? Не трябва ли да осигурим да децата възможност да се пътуват до училище с превозни средства, които не генерират никакви емисии от директната си работа? Въпросът е много актуален в България, с огромното количество не особено поддържани (поне откъм двигатели) дизелови бусове и малки автобуси, които превозват децата ни (най-вече, но не само) до частни училища и детски градини и бълват несметни количества пушилка, която трови всичко наоколо и е просто жалко деца да бъдат излагани на такова замърсяване.

Е, за щастие и в България започват да се появяват полека конверсии на конвенционални превозни средства до електромобили, но с все още миниатюрния им брой са нужни много повече усилия и инвестиции за 'изчистване' на автопарка. То, дето се вика в САЩ сега започват, та какво остава за нас. Там вече си имат първия електрически училищен автобус или нека го наречем вече електробус - добре познатото ни от филмите голямо жълто ръбесто возило, което вече не вдига шум. Поне това, което се задвижва с електричество...

Brammo ще разработва своите електрически мотоциклети по-успешно в сътрудничество с Polaris

Ако апартаментът ви е като този, в който живея, на бул. България, значи знаете какво е когато някой моторист префучава с бясна скорост, особено вечер или нощем. Вече навлизаме в не толкова моторджийския сезон, но понеже става дума за мотори, американската компания Brammo, която се занимава с производството на такива, сключи супер споразумение с Polaris, която ще инвестира $28 милиона в компанията. Какво интересно има в това? Ами, Brammo произвежда електрически мотоциклети...

Четвъртък, 27 Октомври 2011 07:50

Tesla Roadster е мъртъв, да живее Tesla Roadster [2014]

От
Следващото поколение Tesla Roadster ще се прави изцяло от компанията

Съвсем наскоро стана ясно, че модерната икона на електромобилния свят ще бъде пенсионирана само след 3 години вярна служба. Колата, на която всички отдават завръщането на електромобила в нашето съвремие по един невероятен начин - електрическият Tesla Roadster - първата рожба на базираната в Калифорния Tesla Motors ще бъде спрян от производство след 3 години преоборудване на Lotus купета до спортен Tesla електромобил и общо 2,500 изработени коли. Защо толкова много се отдава на тази кола в електромобилно отношение? Ами, сам бившият шеф на GM Боб Лъц каза преди време, "Тази кола ни накара да направим Chevrolet Volt" (само дето идеята излиза от Opel, макар че техният Ampera се очаква на пазара година по-късно след дебюта на Volt, но това е друга тема)...

Упс, вместо бутала, кондензатори...

И това ще дойде в един момент. Електро колите ще започнат да се разпространяват все повече и както всички добре знаем, честа практика е ремонти и поправки да се правят в частни автосервизи, вместо при дилърите на компанията, от която колата е закупена. Тези дни разбрахте, че сервизното обслужване на електрическа кола на шестия месец не е нищо особено и макар да се нуждаят от по-малко проверки и замяна на части и консумативи, електрическите коли не са чак толкова различни от конвенционалните. Имат си окачване, макар и регенерираща, спирачна система, панели по купето и разни неща под капака, които може да искат монтьорска намеса. Затова не е чудно, че сервизните техници и механици започват да изразяват опасения, че с пускането на все повече електрически коли и хибриди автопроизводителите не гарантарит в достатъчна степен тяхната безопасност. Или поне такива индикации дава наскоро проведено проучване по въпроса...