Електромобили (1015)

Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Daihatsu е най-старият японски автопроизводител, който вече не малко години продава успешно компактните си модели и у нас. Компанията наистина се отъждествява най-вече с мини варианти в повечето класове, а двигателите с вътрешно горене на марката често са под границата от 1,000 куб. см. Ние, разбира се, няма да обсъждаме тях, защото гледаме в друга посока, в която поглежда и Daihatsu, с няколко нови електро концепции, които ще бъдат изложени на показ по време на 42то Tokyo Motor Show...

На кафе във Виена с екологично чист електрически Smart ForTwo

Една хубава снимка от един хубав площад съвсем наскоро имахме повод да сложим на централно място в eCars.bg, а на нея имаше спретнато подредени 'безброй' електрически Smart ForTwo мъници. Това беше в Амстердам, където по програмата car2go Daimler осигурява 500 компактни електромобила за споделяне в рамките на града. Сега в София, после и в други градове, казваше навремето една реклама и точно в този стил car2go влиза предколедно и в красива Виена - от началото на декември, car2go стартира с още 500 Smart ForTwo в австрийската столица...

Електрическият Porsche eRuf Roadster се продава за 325 хиляди евро

Наскоро стана ясно, че цената за 'електрическо' ускорение от 0-100 км/ч може да струва 700 хил. Евро, поне в случая с Concept_One на Rimac Automobili, но това в никакъв случай не е единственият скъп супер електромобил. Вероятно с развитието на технологията цените ще падат, но и супер бензиновите резачки са си все така скъпи, независимо от десетилетията на усъвършенстване. И ако за хърватската електрическа фурия дори достатъчно заможните ще трябва да почакат още много, една друга 'електро пила' вече се продава и то 'доста по-евтино'...

Новият GoCycle G2 още по-лек и с пробег до 65 км с едно зареждане на батерията

За първи път имахме възможността да видим на живо първото поколение електрически сгъваем велосипед GoCycle в Ecopowersport на Симеоновско шосе през изминалото лято. Тогава разбрахме защо моделът е в топ 5 в света в своята категория и защо неговият производител Karbon Kinetics Ltd.. (KKL) бързичко е останал без налични бройки...

Страничен краш тест на Chevrolet Volt

Миналата седмица, Bloomberg съобщи за трети пожар с електрическия Chevy Volt, който изглежда е станал през юни, три седмици след като Volt е бил подложен на краш тестове от Националното управление за безопасност на движение по пътищата на на САЩ - {tooltip}NHTSA{end-linkNational Highway Traffic Safety Administration{end-tooltip}.

Въпросната кола е била подложена на страничен "полеви удар," който я е разрушил и е спукал обшивката на литиево-йонната батерия. След това, по тестовите процедури на NHTSA, удареният Volt е въртян на 90 градуса на всеки три минути, за да се установи дали има течове следствие на повредите и според докладите спуканата батерия е изпускала течност.

Три седмици след краш теста, повреденият Volt се е запалил на паркинг на NHTSA в Уисконсин, като пламъците са погълнали и няколко от близките коли, всички от които са изцяло изгорели...