Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Кога Chevrolet Volt пести пари – да живеят тестовете!
От Маргарита НиколоваОчакваме Opel Ampera в България през юни 2012 г. Не е утре, но не е и супер далеч. Далеч са обаче хората от Consumer reports, които вече седем месеца живеят с и тестват Chevrolet Volt, американският братовчед на Ampera. Тестове в студ, в жега, във всякакви условия. Крайните заключения от теста ще бъдат готови през октомври, но сега има 'междинна контрола', пълна с ценна информация за интригуващият електромобил с удължен пробег на GM, до който успяхме да се докоснем за малко по време на Автосалон София 2011. Ето какво разказва 'потребителските репортери за него...
'Старата' електро баварка май ще си намери майстора...
От Стефан НиколовКрасивата зелена боя и разните му електро окраски по нея още се мяркат в съзнанието ми след статията за електрическото BMW преобразувано от хърватина Мате Римац, който дори се е наредил да участва в автошоуто във Франкфурт през септември, с намерение да покаже всички 1088 коня на новата стара 'тройка'. Само че, Мате вече си има конкуренция в желанието си да направи най-бързата електро кола в света и то от екип, чието творение вече сме ви показвали...
Електрическият Renault Twizy – 'отворен отвсякъде'
От Мартин ХаджистойковКакво мислите за кола с полу-врати? Или без врати? Ами ако има (само) две места и то едно зад друго? Не искаме да ви плашим или подлагаме на тест въображението ви, а просто да разберем как бихте реагирали на такава кола, как бихте я възприели и бихте ли си купили такава.
Става дума за показаното по-рано тази година електрическо Renault Twizy, което вече получи различни тест-мнения, последното от които на колегите от английската Autocar, които се радват предварително на електро мъника. Очакваме Twizy на пазара през следващата година, но мрежата вече гъмжи от сравнения с току показаната от KTM електрическа триколка E3W, която според мнозина се цели директно в Twizy. Сега и ние се целим там, за да видим какво хареса и какво на 'тестоваците' от Англия...
Европейско електро рали e-miglia 2011 – видео и резултати
От Стефан НиколовСлед статията в края на първия ден от състезанието, дойде време и за финалната равносметка в тазгодишното издание на електрическата гонка.
Вторият ден на e-miglia 2011 беше най-предизвикателният в цялото събитие с 267 км криволичещ маршрут, от Митерсил до Болцано по пътя през известната планина Грослокнер за съжаление не в оптимални условия.
Какво точно означава това? Ами, по време на нощното зареждане на всички 31 коли в Митерсил, електрическата мрежа в малкото градче не издържала на натоварването и 13 от коли останали без захранване към зарядните си устройства... Хм, май ще има нова вълна сметки по електро мрежата, свързани с електромобилите...
General Motors сключи сделка с базирания в САЩ доставчик на батерии A123 – сделка, която според добре осведомени хора потвърждава плановете на автопроизводителя да започне производство на поне един модел, задвижван с батерии, до 2014 г. A123 Systems вероятно не ви говори нищо, но едно от нещата, с което е известна е производството на комплект за надстройване, който позволява зареждане на първата серия Toyoya Prius хибрид. Комплектите са дело на канадската Hymotion, закупена от A123 Systems през 2007 г.
GM има и отделна сделка с LG Chem за производство на литиево-йонни батерии за нейния Chevrolet Volt зареждаем електромобил с удължен пробег (който в компанията никак не обичат да бъде наричан просто хибрид). Корейският гигант надделя и спечели тази сделка в конкуренция с A123 и сега е в процес на изграждане на нова фабрика за производство на батерии за Volt в близост до Гранд Рейпидс, Мичиган. Производството на Volt вече набира скорост и заедно с европейската версия - Opel Ampera - GM се надява да изкара от поточните линии до 60,000 зареждаеми електромобила следващата година...