Електромобили (1015)

Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Chevrolet Volt под потребителската лупа - сметката излиза само на електроенергия

Очакваме Opel Ampera в България през юни 2012 г. Не е утре, но не е и супер далеч. Далеч са обаче хората от Consumer reports, които вече седем месеца живеят с и тестват Chevrolet Volt, американският братовчед на Ampera. Тестове в студ, в жега, във всякакви условия. Крайните заключения от теста ще бъдат готови през октомври, но сега има 'междинна контрола', пълна с ценна информация за интригуващият електромобил с удължен пробег на GM, до който успяхме да се докоснем за малко по време на Автосалон София 2011. Ето какво разказва 'потребителските репортери за него...

Quimera AEGT01 - химера или не - вдига триста...

Красивата зелена боя и разните му електро окраски по нея още се мяркат в съзнанието ми след статията за електрическото BMW преобразувано от хърватина Мате Римац, който дори се е наредил да участва в автошоуто във Франкфурт през септември, с намерение да покаже всички 1088 коня на новата стара 'тройка'. Само че, Мате вече си има конкуренция в желанието си да направи най-бързата електро кола в света и то от екип, чието творение вече сме ви показвали...

Renault Twizy - 'отворен отвсякъде'

Какво мислите за кола с полу-врати? Или без врати? Ами ако има (само) две места и то едно зад друго? Не искаме да ви плашим или подлагаме на тест въображението ви, а просто да разберем как бихте реагирали на такава кола, как бихте я възприели и бихте ли си купили такава.

Става дума за показаното по-рано тази година електрическо Renault Twizy, което вече получи различни тест-мнения, последното от които на колегите от английската Autocar, които се радват предварително на електро мъника. Очакваме Twizy на пазара през следващата година, но мрежата вече гъмжи от сравнения с току показаната от KTM електрическа триколка E3W, която според мнозина се цели директно в Twizy. Сега и ние се целим там, за да видим какво хареса и какво на 'тестоваците' от Англия...

Рали като рали, но електрическо

След статията в края на първия ден от състезанието, дойде време и за финалната равносметка в тазгодишното издание на електрическата гонка.

Вторият ден на e-miglia 2011 беше най-предизвикателният в цялото събитие с 267 км криволичещ маршрут, от Митерсил до Болцано по пътя през известната планина Грослокнер за съжаление не в оптимални условия.

Какво точно означава това? Ами, по време на нощното зареждане на всички 31 коли в Митерсил, електрическата мрежа в малкото градче не издържала на натоварването и 13 от коли останали без захранване към зарядните си устройства... Хм, май ще има нова вълна сметки по електро мрежата, свързани с електромобилите...

Тестове на електрически Chevrolet Cruze в Корея

General Motors сключи сделка с базирания в САЩ доставчик на батерии A123 – сделка, която според добре осведомени хора потвърждава плановете на автопроизводителя да започне производство на поне един модел, задвижван с батерии, до 2014 г. A123 Systems вероятно не ви говори нищо, но едно от нещата, с което е известна е производството на комплект за надстройване, който позволява зареждане на първата серия Toyoya Prius хибрид. Комплектите са дело на канадската Hymotion, закупена от A123 Systems през 2007 г.

GM има и отделна сделка с LG Chem за производство на литиево-йонни батерии за нейния Chevrolet Volt зареждаем електромобил с удължен пробег (който в компанията никак не обичат да бъде наричан просто хибрид). Корейският гигант надделя и спечели тази сделка в конкуренция с A123 и сега е в процес на изграждане на нова фабрика за производство на батерии за Volt в близост до Гранд Рейпидс, Мичиган. Производството на Volt вече набира скорост и заедно с европейската версия - Opel Ampera - GM се надява да изкара от поточните линии до 60,000 зареждаеми електромобила следващата година...