Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Nissan LEAF с три пъти повече продажби от Chevy Volt през юни
От Мартин ХаджистойковИзцяло електрическият Nissan LEAF, сега е безспорен лидер в продажбите на електромобили от нисък клас.
Nissan са продали 1708 електромобила LEAF през юни. Това го поставя доста по-напред от General Motors, които успяха да реализират продажба на 561 от електромобила с удължен пробег Volt, през същия месец. За първото полугодие, Nissan вече са продали 3875 LEAF, в сравнение с 2745 Volt на Chevrolet.
Големият въпрос: Защо все още не купуваме електромобили?
От Мартин ХаджистойковПърво, вероятно бихте казали, 'как да ги купим, като ги няма'. Това е уместен въпрос, но макар да не изобилстват, електромобили на пазара у нас има - вече са продадени 3 броя Peugeot iOn, а изложеният на щанда на Citroen на Автосалон София 2011 брат близнак C-ZERO беше закупен... в брой. Има доставени още три броя Citroen C-ZERO и както не веднъж сме казвали, което се потвърждава и от закупената по време на изложението кола, сегашните високи цени на електромобилите все пак не са тотална пречка, затова побързайте и ни пишете или ни се обадете за повече информация за наличните Citroen C-ZERO електромобили...
Opel Ampera разпродаден още преди излизането си на пазара
От Мартин ХаджистойковПрез ноември 2010, General Motors започна да приема поръчки за Opel Ampera 2011 на цена от €42,900 в Германия ($61,123 по сегашния курс в САЩ, където Chevrolet Volt 2012 се продава с $21,128 по-евтино, макар в Европа да не е много по-евтин... хм, не и в Англия), но тази цена очевидно не притеснява потенциалния Ampera купувачи.
Според Automobilwoche, около 5,000 потенциални купувачи са внесли €150 депозит за Ampera, което означава, че всичките бройки Ampera, които ще заминат за Европа тази година (колата се сглобява в САЩ) са резервирани. Или...?
Производството на електро коли по-слабо от предвидените продажби
От JACtestЗа да постигнат амбициозните цели за продажби на електрическите коли, автопроизводителите най-малкото трябва да произведат съответните количества, но в публикуван наскоро анализ се казва, че авто компаниите определено изостават в постигането на същите тези цели.
Според актуализирания Electric Vehicle Roadmap доклад от Международната енергийна агенция (IEA), изявленията на различни автопроизводители, производствените планове за електрически коли и зареждаеми хибриди изостават доста от заявените цели за продажби по държави с 0.9 милиона коли до 2015 г. и около 1.4 милиона коли на година до 2020 г. – доста под националните цели за продажби от 1.5 милиона коли през 2015 г.a и седем милиона през 2020 г...
Електрическите коли са все още рядка гледка на пътя, но дори у нас вече се появиха и на автошоу. Става дума разбира се за Автосалон София 2011, където успяхме да видим някои от вече продаващите се у нас електрически коли, както и модели, които предстои да излязат на пазара, като Renault Fluence Z.E., чиято цена в България се надяваме да не превишава 50,000 лв. Има и концептуални модели, някои от които са толкова различни и специфични, че човек се чуди дали в крайна сметка ще излязат от завода в този вид...