Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Ще стане ли Great Wall Voleex C20 EV български електромобил?
От Мартин ХаджистойковОткриването на Автосалон София 2011 по време на пресконференцията на Литекс Моторс и Great Wall Motors е някак естествено - все пак компаниите инвестират и изграждат завод за автомобили в България. Наистина изключително радващо събитие и инициатива, която ще осигури 2000 работни места в регион Ловеч. Брошурата на тандема, с която се сдобихме по време на пресконференцията ни върна в годините назад, със снимки и по няколко думи за производството на автомобили в България. Булгаррено, Пирин Фиат, Москвич Алеко, Ровър Маесто... И ето сега отново, но този път много истински, с голям завод с капацитет 50,000 коли годишно и... перспектива за сглобяване на електромобил...
General Motors определено напредва добре със своя електрически Chevrolet Volt и дори обяви намаление от около $1000 за модел 2012, но интересите на компанията се насочват и към автобусния сектор, с обявеното вчера намерение за инвестиране в съвместно предприятия с компания за производство на електрически автобуси. Размерът на общата инвестиция е $30 милиона. Мдаа, автобуси...
Партньор на GM е базираната в Колорадо Proterra Inc., която се занимава с разработване на електрически автобуси, чиито батерии могат да се презареждат само за 10 минути с помощта на специални бързи зарядни станции.
Електро автобусите на Proterra вече са част от автопарка на Помона, Калифорния, но компанията планира създаването на още два авто парка по-късно тази година.
Но защо един автопроизводител би искал да работи с компания, произвеждаща електрически автобуси?
За момента партньорството е с чисто финансов аспект, но супер бързата технология за зареждане най-вероятно е много интересна за GM, която може да я използва за свои бъдещи зареждаеми електромобили, практически елиминирайки ограничения пробег и бавното зареждане на днешните електрическите коли.
Не само това, но бъдещи технологични партньорства може да осигурят на GM възможност да задържа на минимално ниво разходите по сурови материали за батериите, което да й позволи да произвежда висококачествени батерии на ниски цени.
Не само GM инвестира в Proterra. Други инвеститори са Kleiner Perkins Caufield & Byers, Mitsui & Co., Ltd., Vision Ridge Partners и 88 Green Ventures, което показва, че технологията на компанията е достатъчно значима за 'зеления' транспорт в световен мащаб.
Трябва да признаем, че инвестицията на GM във фирма, която прави електрически автобуси е малко забавна, защото в 'предишния си живот' GM стоеше зад схема за изкупуване на всички електрически коли, движещи се по улиците на САЩ, които да замени с автобуси с двигатели с вътрешно горене.
Убедени сме, че в GM не искат да си спомнят за това сега.
Иначе, супер бързата технология за зареждане определено е ключов фактор за разпространение на електромобилите, наред с цената. Защото както един наш събеседник отбеляза днес - електро колата да е 10-15 хиляди евро и да се зарежда за 10 минути при пробег от 150 км само даже, хич не ме мисли - ще си спра на 2-3 пъти до морето за по 10 мин, зареждане и по кафенце и хич не ме притеснява - особено при цена за целия път от няколко лева...
Защо Германия е домакин на 6 електромобилни конгреса през юни?
От Маргарита НиколоваСлед период на абсолютна дискретност по отношение на електромобилите, сега Германия се превръща в една от най-активните в това отношение държави в Европа. Ако се чудите защо обръщаме толкова сериозно внимание на страната, е, няма какво да се лъжем - германските коли доминират съзнанието на нашата нация и колкото и да са изостанали в електромобилно отношение германците, всяка новина за електрически Mercedes-Benz, VW,Opel или BMW предизвиква голямо внимание...
Първият турски спортен електромобил, които всъщност е и първата турска спортна кола въобще, ще влезе в производство в рамките на идните три месеца.
Според турския новинарски сайт Anadolu Ajanski (AA), производителите на автомобила Etox, подготвят реализацията на проекта. В интервю за медията, Еркан Малкоч - собственик на Erteks Auto Decoration, които правят колата - каза, че новият електромобил ще има пробег от 250 км с едно зареждане, но въпреки спортната визия, скоростта ще бъде заводски ограничена до 120 км/ч...
Автосалон София 2011 – Opel Ampera за нова електрическа мобилност
От Мартин ХаджистойковДългоочакваното (поне за нас) пристигане на Opel Ampera в България е факт и сега всеки може да пробва колата, макар и не в движение. Изложен на челна позиция на щанда на Opel на Автосалон София 2011, Ampera изглежда доста различен от останалите коли и хубавото е, че не става дума само за (външен) изглед, а и за изцяло нова усъвършенствана технология на задвижване.
Дефиницията за тази технология е електромобил с удължен пробег и ако все още не сте наясно какво е Ampera или защо й е нужно удължаване на пробега, сега ще ви разкажем подробно за всичко това...