- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Моята Ампера
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
В първия си пост, ще копирам някои от нещата, които съм написал в Опел форума. После като се замислих - не мога да асоциирам тази кола с Опел.. тя просто не е такава и за мен няма нищо общо с марката освен емблемата.
та..:
поздрави от Несебър.
Като "пресен" собственик на Ампера, реших, че ще е хубаво да има тема за нея и в българските форуми, тъй като наличната за него информация е основно в американския Шевролет Волт форум.
СНИМКИ
Колата е била тест автомобил и я взех от Дженеръс със значителна отстъпка, за което им благодаря smile.gif (има и друг такъв тестов ако някой се интересува). Взех я на 15 хил км, на 1 г.
Отдавна се интересувах от този автомобил и знаех почти всичко, което може да се знае за него. Освен това миналата година го карах на Парижкото изложение и останах очарован.
Всичко това обаче не можа да ме подготви за удоволствието от това да притежава човек такъв автомобил. ЧУвствам се най-накрая в 21 век, макар досегашните ми автомобили да не са били никак лоши или стари.
Накратко за нещата, които повечето хора ги интересуват:
1. ЕЛ. пробег - без проблем 65-70 км извънградско с около 90 км/ч. Използването на парно и климатик разбира се може да свие този пробег.
2. Разход на бензин (реален). София - Несебър по магистрала с круиз на 135 км/ч - 6.8 л/100 (без да ползвам батерията).
3. Пътно поведение и возия - прекрасни. Леко стегнати. Шум - никакъв.. дори и с ДВГ - в повечето случаи е трудно да се разбере, че работи.. е по баир на магистралата може да го чуе човек за малко.
Ако погледнете тази снимка, простата математика показва, че разхода на ток е грубо 0.145 Wh / км - удивително ефективно.
Ако има въпроси - стреляйте..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Ел. пробегът ти съвпада почти изцяло с нашия, когато карахме същата тази сега твоя бивша тестова Ampera – ние докарвахме около 65 км, но не сме я изцеждали до края, винаги оставаха 10-15км прогнозни, така че се получава същото.
Само на бензин засякохме около 6.5 л/100, но тук е особено положението с Ампера, защото дори в Hold режим не е 100% на бензин. Това го установихме на магистралата, където след като ускориш и пуснеш педала, ако след това го натиснеш леко за около 15-30 сек. екранът показва, че колата върви на ток, след което минава пак на бензин.
Така се получаваше, че дори в бензинов режим от 100 изминати км около 18-20 са на ток. С други думи трябва да изминеш 120 км, за да разбереш колко бензин е похарчила колата за 100 км. Оттам засякохме 6.5 л/100 км реален бензинов разход, което е близо до твоите 6.8 л.
За тези 86 км на ток дето се виждат на снимката как се получиха нещата - зареди догоре и кара на ток докато изтощи и се включи принудително на бензин ли? Ако е така значи супер - ето колко много може да се кара на ток!
Наистина е трудно да го оприличиш на Opel и ще мине време повече хора да се влюбят в тази кола. Да си я караш с голям кеф ти пожелаваме!!!
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Дългия пробег е с малко междинно зареждане.
Статистиката се занулява при всяко зареждане до горе. т.е. ако не заредиш на 100% си продължава статистиката "this charge".
Иначе максималния ми пробег засега при тези температури е 70 км с едно зареждане. Мисля, че може да се стигнат 80 км при по-топло време и с по-ниска скорост, но все пак колата съм я взел за удоволствие а не за да се влача като охлюв
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Желая ти много електро, а също и бензинови безаварийни километри!
Един въпрос имам.
Как се води колата по талон - хибрид или електрическа?
Питам защото ми е интересно дали може да ползва безплатна синя зона?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Иначе долу вляво пише EURO 5 .
Другото, което прави впечатление, че пише кубатура 1398 см3, но киловати 111 - пълна тъпотия.. взимат кубатурата на двигателя, а конските сили на електродвигателя.. това е пълен абсурд!!!!
Да отиде човек в КАТ и да ги души.. но явно на дженеръс ауто не им пука за тези подробности.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Мисля да ходя да се разправям в КАТ по въпроса.
То е ясно, че като отиде там такъв автомобил го гледат като голям камък.. ама не може да си ги пишат както им скимне..
Всичко останало в талона се отнася до ДВГто. Емисии на вредни газове, кубатура, Евро 5 и пр.. и изведнъж 111 киловата.. а ДВГто е 63 киловата.. така не може да се ползва дори мижавата отстъпка от данъка, който важи само за коли под 100 к.с.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Несебър-Варна-Несебър + малко градско Варна. Общо 200 км. Общ среден разход 4.4 л/100.
При батерия на 0, след слизане от с. Баня се качи на 8 км Мн гот така да се пълни
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- petko_voyvoda
- Извън линия
- Вече ангажиран
- Коментари: 74
- Харесвания: 6
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
моите очаквания си бяха точно такива.
Предимствата на амперата са в близките ежедневни пътувания. Ве пак аз като съм си в района не горя нито капка бензин.
На дълъг път Амперата трябва да се справя с тежката задача да дърпа 1.8 т. кола+батерии с 1.4 двигател. Така че е нормално при високи скорости да е така.
Дори и при по-ниски извънградски скорости приусът пак има известно предимство.. просто аз мъкна повече тежест
Регенерацията е уникална. От Несебър до Варна натиснах спирачка само на светофара на Обзор
Поздрави
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- vesi4
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 15
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
заформя се голяма драма с талона и закона като цяло във връзка с тълкуването на коли като Амперата.
Ясно е, че законът борави с термини от миналия век, без да прави разлика между хибриди с 2 кв батерия и такива с 10 кв.. да не говорим за термини като ел. автомобил с удължен обсег.
В настоящото "мъгляво" положение на закона, амперата може да мине дори и като електрически.. защото е въпрос на тълкуване, но, при всички положения обаче не може да ми пишат смесено кубатура на едно и киловати на друго както им скимне.
В момента юристи се потят над казуса.. , но не знам какво могат да измъдрят при положение, че дори дилърите на коли май нямат достатъчно технически грамотни лица, които да боравят с правилните термини..
Ще Ви държа в течение.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
Ако от хлОпел ги интересуваше можеше да се постарят, тая кола да се пише електрическа,
не е като да няма основание за това ...
В КАТ е ясно, че е драма ...
Има и един друг момент ... от всички организации занимаващи се с прокламиране на
електромобилността (разни там клъстери и тем подобни), някой дали се е сетил, да погледне тия закони?
Почти съм убеден в отговра ама айде
Щото аз началото на годината търчах като совалка м/у центъра за гр. мобилност и общината ...
Ама типично БГ стайл шампанското се гърми и след това ходи се оправяй
Ако имаш желанието и хъса пробвай да разчоплиш въпроса.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Като начало да направим списък на нормативните актове, в които трябва да се направят промени. Всяко рамо е добре дошло.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- k.i.
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 170
- Харесвания: 8
надявам се е ясно, че не съм визирал васmumojem писа: Добре че е форумът и има кой да подръчне, че да се активизираме по-стабилно
Вие всъщност сте едни от малкото, които правите нещо реално по въпроса
Ама тва даже и нямаше нужда да го пиша ...
Тия въпроси за мен поне, трябва да се поставят пред Клъстера, БАЕПС и тн.
защото те имат силата и лостовете да провокират подобни промени,
не казвам, че нищо не правят, но е някак половинчато и не особенно целенасочено ...
Надявам се не съм бил някак негативен, но това са моите впечатления
пп. Въпроса ми за как се води в КАТ не беше грам случаен ако някой си мисли обратното
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
Нашият Регионален ReCluster.bg за електрическа мобилност (като част от общото направление енергийна ефективност) също тръгна вече, ама сме малко в началото и ще вземе известно време да канализираме нещата.
Действаме! Трябва колкото може по-бързо да приложат съответни промени, така че регистрацията на електромобили (и получаване на придобивките докато ги има) да се улесни максимално.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- earendil
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 201
- Харесвания: 50
Така или иначе няма да оставя нещата така..
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- plamengerchev
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 5
- Харесвания: 0
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- На линия
- Основател
plamengerchev писа: има ли новини по регистрациите в КАТ?
От нас не – днес се натрупаха електромобилни задачки други и дори онлайн много не се класирахме
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.