Новите хибриди на Toyota – 45 процента топлинна ефективност
От JACtestВ началото на април се проведе конференция, отнасяща се до високата ефективност на двигателите с вътрешно горене в Детройт, САЩ. Там, представляващият Toyota Коичи Наката заяви, че целите на автопроизводителя са да разработи бензинов двигател, който работи с повече от 45% топлинна ефективност и ще се използва при следващото поколение хибриди на компанията.
По този начин допълнително ще се намали разхода на бензиновия двигател на хибрида; за сравнение моделът Prius от първо и второ поколение има 37% топлинна ефективност, а 1.8-литровият от трето - 38%.
Toyota се фокусира върху две концепции за постигане на поставените цели:
Вариант 1 е чрез охлаждане на изпускателните клапани (рециркулация на отработените газове), стехиометрично искрово запалване и директно впръскване на горивото. В перспектива, според инженерите от Toyota, това намалява загубата на топлина, увеличава скоростта на буталото и създава по-добро изгаряне в горивната камера.
Вариант 2 е с турбо и с малък горивен разход на двигателя, базиран на Вариант 1. Постигнатите към момента резултати са 42.4% топлинна ефективност при Вариант 1 и 43.7% при турбо-версията Вариант 2.
Дали това не означава, че скоро ще се появи Toyota Prius турбо?