В Европа си имаме доста "доста дизелови мирисалки" (и не само), но изглежда братята американци не са в такова положение, но пък са им по-евтини горивата. Така или инак излиза, че най-икономичната кола на пазара в САЩ е хибридната Toyota Prius модел 2011.
Официалните "разходни" данни показват 4.6 градско, 4.9 извън града и 4.7 комбо. Какво, в града харчи по-малко? Точно така, приятели, колите, които имат нещо общо с електрическото задвижване, "правят този номер :). Ако ви е чудно защо, препоръчваме ви да прочетете статията за планинския режим на Chevrolet Volt...
Не че на пазара в САЩ няма вече въпросния Chevy Volt или пък още по-икономичния Nissan LEAF, но предвид тяхното бавно разпространение и дълго чакане за доставка, в основна степен Prius владее "икономията на гориво" отвъд океана.
Та, колкото и да е критикувана за външния си вид, поведението си на пътя и манталитета на своите притежатели, тази икона на хибридните коли си остава най-икономичната кола в САЩ. Ще кажете, какво ни грее нас това тук, в България; ами, не всички карат икономични дизели, не всички дизели са толкова икономични, а не са много бензиновите коли, които харчат под 5 на сто в града, нали?
Prius има четири нива на оборудване, известни като Prius II, Prius III, Prius IV и Prius V (липсващият Prius I не се предлага на крайни потребители), с цени от $23,520 (32,000 лв) до $35,000 (48,000 лв) или нагоре при включване на всички допълнителни опции.
По-късно тази година в продажба в САЩ ще бъде пуснат втори модел: Toyota Prius V 2012 комби или нещо като ван.
По-дълъг, по-висок и по-широк, Prius V ще осигурява повече вътрешно пространство, повече багажен обем и изцяло ново купе, което обаче се идентифицира изцяло с Prius хибрид.
Колко ще харчи този по-големичък Prius V, който ще дойде в Европа под името Prius +? Обемът има своята цена и разходът се вдига леко спрямо стандартния Prius с 5.35 градско, 5.88 на магистралата и 5.6 л/100 км комбиниран разход.
Разходът е много важен компонент, но за съжаление не по-маловажният, наречен цена, все още не е известен за нови Prius V.
Това обаче не е всичко, защото на сцената излиза и Toyota Prius Plug-In Hybrid 2012 - дългоочакваната хибридна версия на Prius, която ще може да се зарежда (никой от сегашните модели няма такава опция, освен с модификация A123 Hymotion).
Зареждаемият Prius ще може да изминава до 20 км на ток и най-вероятно ще има разход от около 4.5 на сто, макар че както при повечето зареждаеми хибриди това ще зависи от разстоянията изминавани само на електроенергия и честотата на зареждане. Иначе казано, ако минавате 10-15 км на ден и след това зареждате своя Prius, няма да ви се налага много да отваряте капачето, което покрива капачката на резервоара. Зависи от вас :)
eCars.bg