По-икономичен ли е новият Prius от Chevrolet Volt? Според Toyota...
От JACtestКакто вероятно се досещате, след трите точки в заглавието следва думичката ДА. Да видим защо...
Очакванията на Toyota са, че зареждаемият вариант на хибрида Prius, способен на около 25 км пробег само на електроенергия, реално ще има по-малък общ разход от произвеждания от General Motors електромобил с удължен пробег Chevrolet Volt/Opel Ampera...
По щатските стандарти новият зареждаем вариант на Prius 'дава' около 4.7 на сто комбиниран разход в хибриден режим и 2.5 литра бензинов еквивалент на електроенергия при често зареждане на литиево-йонната батерия. Volt пък минава до 80 км на електроенергия (56 км по {tooltip}EPA{end-link}Environmental Protection Agency{end-tooltip} рейтинг), но има официална 'тарифа' от 6.4 л/100 км и съответно бензинов еквивалент на 2.4 литра при електро задвижване...
"Засега това са предвиждания, но сме убедени в тези 4.7 на сто", обяснява Боб Картър, вице президент на подразделението за продажби на Toyota в САЩ. "Официалните цифри от Агенцията за защита околната среда ще са готови до няколко седмици, а доставките на модела започват през март", добавя той.
Toyota се цели в рекордни 220,000 продажби за модела само в САЩ и то само тази година, макар това да обхваща цялата Prius гама - оригиналния хечбек, Prius V минивана, субкомпактният Prius C и новият зареждаем вариант на хибрида. В същото време GM, със своите Chevrolet Volt и Opel Ampera и Nissan с изцяло електрическия LEAF, правят заявки да задминат Toyota като най-голям търговец на автомобили с алтернативни задвижващи системи.
През септември 2011 г., Toyota прогнозира, че зареждаемият Prius хибрид ще харчи средно по 4.8 л/100 км в хибриден режим и 2.7 литра еквивалент в електрически режим. Разходът на стандартния Prius е 4.7 л/100 км. Обявеното подобрение е резултат от провеждането на допълнителни тестове на батерията и "контролиращите я програми", разработени специално за зареждаемия модел, според Сатоши Огисо, инженер в Prius отдела на компанията.
ОК, но има и 'New kids on the block'
Конкуренция за Toyota има и 'от други места'. Ford обяви, че предлаганият на пазара от края на миналата година Ford Fusion зареждаем хибрид има еквивалент на разход под 2.4 л/100 км в електрически режим, при това потвърден от регулаторните организации.
При Nissan LEAF пък официалният показател е точно 2.75 л/100 бензинов еквивалент. Моделът изминава до 120 км преди нужда от презареждане, като отчитаме автоматичното предупреждение на системата, когато в батерията остане 20% заряд.
Какъв е реалният разход...
Голямата разлика е в реалния разход и тук Volt има предимство - може да го карате с каквато пожелаете скорост на разстояния 40-80 км, което покрива ежедневните нужди на повечето шофьори. Каквато скорост пожелаете, в рамките на възможностите на модела, разбира се, което при Volt означава максимум от 160 км/ч, срещу 100 км/ч за зареждаемия Prius. Това не означава, че Prius не е способен на по-високи скорости. Просто, от 100 нагоре се включва и бензиновия двигател на хибрида...
Показателите на Volt очевидно наистина са достатъчни за добро представяне, ако съдим по факта, че Джей Лено кара своя Volt в продължение на 18,000 км почти изцяло на електроенергия. Какво означава почти изцяло? Ами, за този период топ ТВ шоуменът е 'похарчил' половин резервоар от сипаното още в началото гориво. С вместимост от 35 литра, разбирате какво значи това. Няма и двайсетина литра за почти година...
Не че това ни грее кой знае колко, бихте казали вероятно, но в щатите Toyota планира да продаде 15,000 броя от новия зареждаем Prius, докато GM иска да продаде 45,000 'волта'. Взе да става доста 'електрическо', а това, което реално наистина 'ни грее', поне нас, в eCars.bg, е как чрез работата си да стимулираме продажби на хибриди или електромобили в България. Ако щатските цифри са някакъв стимул, да пробваме поне няколко процента от това да постигнем.
Нашата сегашна роля в това направление се нарича Национална кампания ОПОЗНАЙ ЕЛЕКТРОМОБИЛА!, която обявихме вчера сутринта и ще подкараме по-мащабно до края на седмицата, със старта на Национална информационна платформа ЕЛЕКТРОМОБИЛИ - elektromobili.bg!
eCars.bg