BASF инвестира стотици милиони в батерии в следващите 5 години
От Маргарита НиколоваКорпорациите, които разработват нови технологии за батерии вече са много и в тази лудешка надпревара се включва най-големият химически концерн в света - германската BASF, която обяви, че в следващите пет години ще инвестира "стотици милиони Евро" в изследвания, развитие и производство на материали за усъвършенствани тягови батерии. Част от инвестициите са предназначени за изграждане на нов завод за катодни материали в Елирия, Охайо, САЩ. Новото съоръжение ще 'глътне' инвестиция от над $50 милиона и планира да захранва пазара с катодни материали за изработване на високопроизводителни литиево-йонни батерии от средата на 2012 г...
В допълнение към новите материали за катоди, BASF наскоро се насочи и към разработка на електролити, както и към изследвания на бъдещи концепции за батерии, като литий-сяра и литиево-серни и литиево-въздушни технологии.
За да се компенсира допълнителното тегло от около 200 кг и да се осигури приемлив пробег, теглото на електромобилите трябва да се намали чрез използване на леки изграждащи компоненти. Това поставя нови изисквания към материалите, включително изцяло нови свойства по отношение на температурната стабилност, електромагнитна защита и пожароустойчивост.
Въпреки че пластмасите вече допринасят до голяма степен за намаляване на теглото на превозните средства при вграждане в шасита, интериори и двигателни отделения, от BASF са на мнение, че са нужни допълнителни мултифункционални леки конструктивни концепции.
Като пример, BASF работи по бързо втвърдяващи се епоксидни, полиуретанови и полиамидни за усилени с фиброкомпозитни материали, предназначени за производството на леки автомобилни купета. Тези материали могат да доведат до допълнително намаляване на теглото със 100 до 150 килограма в структурни компоненти и шасита.
BASF също така предлага и решения за по-ефективен топлинен контрол в електрическите коли; когато температурите се покачват през лятото, климатикът на колата консумира допълнително енергия, намалявайки пробега, казва Краймайер. Вградени в интериора и външните покрития, пигменти, които отразяват генериращите топлина инфрачервени лъчи на слънчевата светлина предотвратяват прекаленото покачване на температурата в колата.
През зимата двигателят с вътрешно гориво осигурява от собствената си топлина, но електрическите коли изразходват електричество, за да затоплят интериора. За да се ограничи разхода на енергия при такива условия, електрическите коли трябва да бъдат изолирани от студа с високопроизводителни пени. което също увеличава пробега.
BASF се обръща и към политиците, да създадат подходящите общи условия, които да гарантират, че електромобилността ще остане конкурентна на световния пазар. Това означава спонсорирани от правителствата програми за изследвания и разработки.
[Източник: Green Car Congress]