Вчера се возих на електрически Volkswagen! Не, момент. На този етап това е шега, макар че тестова флота от електрически голфове вече се движи в Германия, но посоката в тази статия е източна. Направо към Шанхай, където ръководителят на изследователската лаборатория на Volkswagen там, д-р Тобиас Гибел, казва, че Volkswagen ще използва един и същи модулен дизайн на батерия за всичките си марки и модели електрически коли. И най-вероятно модулите и клетките за батериите ще носят познатия на всички нас в съвременния свят етикет Made in China...
"Важно е да мислим на ниво 'над клетката'. Това е единственият начин", казва Гибел по време на EV Battery Forum Asia 2011 в Шанхай - един от големите електромобилни форуми тази година, състоял се на 7-9 ноември.
Лектори на форума, като д-р Йинг Уанг от Shanghai Advanced Traction Battery Systems Co., Ltd - съвместно предприятие между Shanghai Automotive Industry Corp. и производителя на батерии A123 Systems от Масачузетс - не бяха особено оптимистично настроени по отношение на способностите на Китай като производител на батерии.
Гибел мисли различно. В интервю за PluginCars.com, той казва, че Volkswagen работи с местни производители на батерии в Китай, за да създаде продукт, отговарящ на световните стандарти на Volkswagen. "Ние вярваме, че бъдещият източник на клетки за батерии е Китай", казва той. Днес, производителите на литиево-йонни батерии в Китай са ориентирани най-вече към потребителските технологии, казва Гибел. Батериите за превозни средства не са на нивото на произвежданите в Корея и Япония тягови батерии.
Volkswagen работи с около 20 от стоте китайски производители на батерии и вече отбелязва напредък. "Смятаме, че до няколко години ще имаме наистина стабилни доставчици сред изцяло местните компании", казва Гибел. И когато това стане, Volkswagen ще използва същия източник за своите дейности в Азия, Европа и САЩ.
Това би бил много солиден бизнес, защото Volkswagen ще използва стандартен модул за всички електрически коли в своите марки. Това означава всички хибриди, зареждаеми хибриди, електромобили и коли с водородни клетки, произвеждани от десетте марки в портфолиото на Volkswagen Group - Volkswagen, Skoda, Audi, Seat, Bentley, Porsche, Scania, Bugatti, Lamborghini и лекотоварните превозни средства на Volkswagen.
"Формата на модула и броят на клетките ще бъдат еднакви", казва Гибел. "Модулът не е част от каквито и да било международни норми. Това е вътрешен стандарт за компанията." Вътре в модула Volkswagen може да адаптира връзката между клетките, да променя броя на паралелните и серийните клетки.
Настоящите паралелни хибриди на Volkswagen. включително Touareg, имат различна технология, но компанията ще използва концепцията за стандартен модул първо на елекрически коли и зареждаеми хибриди. "Разширението към паралелните хибриди ще бъде решено по-късно", завършва Гибел.
Ние пък завършваме тази информация с увереността, че този подход може да доведе до понижаване на разходите и много по-конкурентни електромобили, в случая от Volkswagen. И предвид типа на произвежданите от компанията коли и тяхната разпознаваемост и използвате, такъв подход изглежда логичен.
Остава след някоя и друга година да се радваме на разумно оценен електрически Golf.
[От: plugincars]