BMW ActiveHybrid 3 и 5 с батерии не от Германия, а от Америка
От JACtestДетройт е далеч от нас, но на тамошния автосалон ще бъдат демонстрирани новите BMW ActiveHybrid серии 3 и 5. Супер популярните у нас серии на германския концерн обаче няма да се движат с родни батерии - за производството им ще бъдат използвани литиево-йонни клетки на американската компания A123 Systems, която прави батерията и на супер луксозния електро седан Fisker Karma. BMW все оставя нещо и за себе си, със сглобяване на самата батерия по свой начин. И двата модела използват сходна задвижваща система и ще се продават на различни пазари през тази година...
Хибридите на BMW ще използва 32113 цилиндрични тягови батерии на A123, разработени специално за хибридни приложения с изключително мощния M1Ultra електрод, който осигурява на цилиндричната AHR32113 M1Ultra-B клетка енергийна плътност от 2700 W/kg и 6000 W/L, с номинална мощност при разреждане от 550 W. Номиналните волтаж и капацитет пък са съответно 3.3V и 4.5Ah, а енергийният капацитет 14.6 Wh.
В ActiveHybrid 5, високоволтовата батерия в 'облечена' със специална високоякостна опаковка, монтирана между арките на колелата в багажното отделение. Тя се състои от 96 клетки, има собствена охладителна система и използваема енергия от 675 Wh.Това, разбира се, ограничава обема на багажника на BMW ActiveHybrid 5 до 375 литра, 145 литра по-малко от конвенционалния BMW 5 седан.Реално погледната тези хибридни системи на BMW не са предназначени за изцяло електрическо задвижване дори на средни разстояния - батерията осигурява електрическа тяга за около четири километра при средна скорост от... 35 км/ч. Идеята на системата е по-скоро да осигурява чисто придвижване при пъплене в трафик или маневриране.
[От: Green Car Reports]