Зарядна станция за електромобил – $500? От DОE казват 'ДА'
От Стефан НиколовПазарът на електромобили у нас е нещо, което тепърва ще се оформя, но точно затова екипът на eCars.bg използва всяка възможност да разгледа всеки възможен аспект от покупката на електромобил. Нещата ще са много по-различни от сегашните, защото ще се налага да се ограмотяваме за много повече параметри, да търсим максимална ефективност за парите си и да се информираме постоянно за новите технологии. Електро колите обаче няма да се различават от сегашните по един пункт и това е нуждата от зареждане. Различното обаче ще е възможността всеки да си зарежда колата сам (най-вече в гараж, ако разполага с такъв) и независимо че продажбите на електромобили все още са в сферата на ентусиазма, на пазара вече се оформя все по-ожесточаваща се битка за предлагане на евтини зарядни решения...
В момента първите притежатели на електромобили все още са склонни да плащат повече, но с масовизиране на електромобилите цените за зареждане ще спаднат драстично. Друг начин да се стигне по-бързо до по-ниски цени е отпускането на средства и точно това прави например американското министерство на енергетиката (DOE), което задели 12 милиона щатски долара за подпомагане на фирмите, разработващи зарядни станции през следващите 3 години, така че да се стигне до цена от по-малко от $500 (около 700 лева наши пари) за домашно зарядно за електромобил.
Информацията за тази възможност за финансиране идва чрез проучване, направено от Grid Integration Tech Team (GITT) и определя два ключови области, които трябва да бъдат решени в новите станции за зареждане, за да се подпомогне възприемането на електрическите превозни средства.
Цената
Сегашните станции за зареждане струват колкото един преносим компютър, поради което една от целите на финансирането е да се намалят драстично разходите за разработване и производство на станции за зареждане, намаляване на разходите в края на потребителски и търговски станции за зареждане, така. Очакваме фондове за подпомагане на инфраструктура за зареждане да позволят на фирмите да усъвършенстват съществуващи проекти, осигуряващи по-голяма функционалност при ниска цена.
Чрез средствата компаниите ще могат да се възползват и икономическата изгода от едровите сделки, получавайки по-ниски цени за покупка на големи количества компоненти, което ще води до по-ниски крайни цени.
От друга страна, с увеличаване на броя на електрическите коли на пътя, бъдещите станции за зареждане трябва да могат да изпращат информация към енергийните компании програма, за да се избягва претоварване на мрежата във всеки един момент.
Ще бъдат необходими и промени в някои нормативни уредби, а електро компаниите ще трябва да включат в портфолиото си предложения за дистанционно зареждане и плащане, каквито има в много други сфери сега - зареждаш колата си на зарядна станции в друг град и сумата се начислява към месечната ти сметка за електроенергия, например.
Съответно, с падане на цените, домашните зарядни трябва да станат масово достъпни като цена и ако за Америка цена от $500 може да е добра, на нашия пазар по-скоро май трябва да говорим за нещо от порядъка на до 400 лв и вероятно в скоро време ще започнем да получаваме повече информация по въпроса и да я предоставяме на вас.
[От: DOE чрез EVperspective.com]