Компоненти (212)
Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Новите играчи в зареждането - производители, разпределители и... вие
От JACtestЕлектромобилното движение наистина се развива сериозно в световен мащаб и нещата са тотално различни от средата на 90-те, когато GM направи почти самостоятелен опит да популяризира електрическата мобилност с производството на EV1. Сега на пазара вече има дузина електромобили от големи автопроизводители и още много други от малки и не толкова малки компании, при това от всякакви видове – от велосипеди и скутери, през коли и мотори до камиони и автобуси. Всичките тези превозни средства ще се зареждат с електроенергия, не с течни горива. Може и да не е след година или две, но последните вече няма да са доминиращата енергия за задвижване, която в момента създава монополни положения. Все ще има някой да държи основно нещата, но с електроенергията разпределението няма да е такова и ще има нови играчи. Множество автопроизводители, като Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz. например, вече инвестират в собствени мощности за производство на възобновяема енергия и в един момент ще започнат да предлагат затворен кръг продукти и услуги – хем ще ни продават коли, хем ще зареждаме с електроенергия на техни обекти. Кой друг може да е сред новите участници в тази дори вече не бъдеща, а настояща, макар и в малки размери, игра? Производителите и доставчиците на зарядна инфраструктура, както и електроразпределителните дружества, разбира се, от които и в момента купуваме ток за битова и индустриална употреба. Да, хегемонията на петрола няма да е вечна и у нас може да не си личи, но преди време в една статия засегнахме въпроса за това, че в Англия, например, броят на бензиностанциите доста е намалял...
Литиево-йонните батерии осигуряват живот на повечето от електронните ни устройства и бързо се настаниха в електромобилите, като осигуряваща повече пробег и издръжливост технология. Пробегът обаче все още е далеч от този на конвенционалните коли и в тази посока постоянно се търсят нови решения и оптимизации. Такива биха дошли и под формата на други технологии при батериите, например, цинк-въздух и за да ви покажем разликите между двете системи, ще ви кажем какво мисли по въпроса експерт, натрупал доста опит в сферата. Уилям Тахил е основател на Meridian International Research, технологичен консултант в Мартанвил, Франция, който в интервю за колегите от cars21.com описва предимствата и недостатъците на li-ion срещу zinc-air батериите за електрически превозни средства...
20 мин. зареждане за 80 км побег – приемате ли за бързо това?
От JACtestСред основните проблеми и пречки за бързо навлизане на електромобилите в ежедневния ни транспорт са ограниченият пробег с един заряд на батерията и последващото го зареждане, на което обикновено отнема между 4-8 часа. За всеки е ясно, че това е сериозна спънка и доста клиенти заявяват намерението си за покупка на електромобил едва след като тези проблеми бъдат отстранени. Представяли сме вече различни предложения на производители за станции за бързо зареждане – сега идва ред на Ingeteam, които предлагат зарядна колонка, която 'си свършва работата' само за 20 минути!
The Big Turn On - Nissan качва един милион на електро коли за 100 дни
От Стефан НиколовНаскоро стана ясно, че Nissan обмисля възможността да започне да предлага електрическия LEAF на по-ниска цена и на този етап това като че ли е възможно само с отделен лизинг за батерията по модела на Renault. Алиансът определено полага много усилия за развитие на електрическата мобилност, което Nissan доказа по доста щедър начин, когато миналата година реши да подари 400 бързи зарядни станции на Европа. Това стана след като компанията обяви цена от само $10,000 за въпросните устройства и ако "само" ви звучи странно при такава пазарна стойност, преди година цените бяха 4 пъти по-високи. Това провокира един от най-големите играчи в сферата, швейцарската ABB, да пусне нова бърза зарядна станция на цена под €10,000, а има ли по-добро нещо от конкуренцията за потребителя? Както е тръгнало, само можем да очакваме още намаления. Които у нас вече са факт с цени започващи от 999 лв (не за бързи зарядни, разбира се) на нашия технически партньор A1 Eco. Но в Nissan са решили да не разчитат само на фактора цена и затова стартират нова европейска кампания за популяризиране на електрическата мобилност...
На бързите зарядни станции цените им падат (много) бързо
От Мартин ХаджистойковКогато преди година стартирахме eCars.bg, който днес навършва една, цените на бързите зарядни станции на бяха никак въодушевяващи, а зареждането не чак толкова бързо. Бързо обаче започнаха да падат цените на тези все още нови устройства за зареждане на електромобили и ако преди говорехме за стряскащи цени от типа на 30-40 хиляди – има ли значение от валутата – днес нещата вече са далеч по-атрактивни. Nissan определено зададе тон в развитието на електрическата мобилност с масовия електрически LEAF, но електро колите предполагат много повече гъвкавост и защо тя да не се оползотворява? Компанията реши, че цените на бързите зарядни станции са твърде високи и пусна своя бърза електро колонка на цена от $10,000, след което за капак реши да подари 400 от новите устройства на Европа...