Компоненти (212)
Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
София със седем нови станции за зареждане на електромобили
От Мартин ХаджистойковНаскоро ви поканихме да заредите своя електромобил на специално изградената за целта фотоволтаична станция в Студентски град в София. О, да, всъщност там GLOBUL могат да заредят своя Peugeot iOn или пък Сосиете Женерал Експресбанк. ОК, има и един два електрически Citroen C-Zero и разбира се, оскъдно количество конвертирани електромобили, като професионалната изработка на А1 Лимитед на база Nissan Micra. Общо взето, това е (на този етап).
Сега обаче електромобилното зареждане 'кацна' (и то на доста повече места) в центъра на София - след официалната демонстрация на своята първа електро колонка пред столичното кметство, Фулчарджър България вече може да се похвали с цели седем нови точки за зареждане, на различни места в центъра на София...
800 километра с 'една батерия' – колкото и да е странно - от IBM
От JACtestЕдин от най-големите недостатъци на електромобила е ограниченият пробег - постоянно безпокойство на водача, дали е заредена батерията, за да достигне до крайната цел на пътуването. Сега IBM твърди, че е решен основният проблем, който може да доведе до създаването на батерия, с потенциал за 800 километра пробег, а това вече абсолютно противопоставя електромобилите с повечето стандартни автомобили.
Кабелът си 'търси майстора' – иде стандарт за безжично зареждане
От JACtestИдеята за зареждане на електро коли в движение, докато си карате тихо по магистралата, от вградени в страничните й ленти трансмитери звучи чудесно, нали? Е, не и за обектите, които продават енергия, каквато и да била тя... Но да не влизаме в монополни помисли и да видим как различните стандарти могат да съществуват заедно, защото многообразието гарантира конкуренция, което пък (евентуално) по-добри услуги. Като стана дума за стандарти, {tooltip}IEEE{end-link}Institute of Electrical and Electronics Engineers{end-tooltip} обяви инициатива за идентифициране на съществуващи и дефиниране на липсващи стандарти за доставяне на енергия и енергийни услуги на широк обхват от потребители и електронни авто системи. И за да конкретизираме нещата предвид заглавието, като част от своята работа Power Matters Alliance (PMA) ще дефинира цифрова надстройка на днешните технологии за безжично зареждане, за осъществяване на интелигентна връзка между софтуера и енергийните източници...
Естония се превръща в е-мобилно чудо с цели 200 бързи зарядни
От Мартин ХаджистойковЕстония е северна страна и това естествено означава, че там е по-студено. Електромобилните батерии (и въобще батериите) пък не обичат много студа. Това обаче изглежда въобще не е причина за 'електромобилни' притеснения у естонците и те го доказаха с огромна поръчка на електрически коли през 2011 г. - 507 броя Mitsubishi i-MiEV. Това наистина е мащабна поръчка, особено предвид големината на държавата и липсата на дори далеч по-малки по обем покупки на електромобили в доста по-големи страни. Е, сега Естония прави още една гигантска крачка в развитие на електрическата (си) мобилност - на 9-ти януари 2012 г. естонското правителство обяви изпълнението на поръчка за 200 бързи зарядни станции за електрически превозни средства и това е най-големият договор за зарядна инфраструктура в Европа досега. Инициативата е част от плана на Естония за изграждане на първата в света бърза зарядна инфраструктура с национално покритие. Невероятно! Който иска - намира начин...
Какво следва: Електрическите коли след литиево-йонните батерии
От Мартин ХаджистойковТе още не са дошли, пък вече да им търсим заместник (на част от компонентите на електромобилите), ще кажете... Така е, но това не пречи на множество изследователски екипи по света да работят усилено за намиране на нови по-ефективни решения и ако трябва да се хванем за заглавието - литиево-йонната батерия не е нещо ново и очевидно нагласите са далеч да не се разчита само на тази технология. Разбирането, че не-възобновяемите източници на енергия, които задвижват нашите превозни средства, не са вечни и осъзнаването на факта, че тяхното използване предизвиква непоправими щети на околната среда, е движеща сила на електромобилната кауза. Електрическите коли са измислени преди тези с вътрешно горене, но след като петролът измества електричеството от автомобилостроенето, личните електромобили меко казано определено не се радват на особен прогрес. Някога бензиновият двигател измести електромотора със своята мощност, но в наши дни технологичните проучвания доведоха до значителен напредък на системите за електрическо задвижване при леките и лекотоварните превозни средства. Постоянното покачване на цените на горивата е допълнителен стимул за търсене на алтернативи и на пазара вече има хибридни коли на нормални цени, осигуряващи адекватна производителност, сравнима с тази на конвенционалните превозни средства. Да видим обаче какво има 'под капака' на сегашните електромобили и какво може да се подобри там...