OSRAM: Идват LED светлините – чудесно за електромобилите
От Мартин ХаджистойковАвтомобилният пазар неизбежно се ориентира към LED светлините заради тяхната надеждност, излъчване, функционалност и ефективност. Това е корпоративното мнение на OSRAM SYLVANIA, която заедно с OSRAM GmbH (притежавана от Siemens), е световният лидер в светлинни системи за вграждане в автомобили както като доставчик на оригинални, така и на алтернативни компоненти. LED индикаторите са добре позиционирани на трите големи пазара, а при предните светлинни системи (или иначе казано фаровете) се очаква истински бум в LED направление, твърдят още от компанията...
В проучване на екип на Института за транспортни проучвания на мичиганския университет от 2008 г. се заключава, че LED системите, изградени с тогавашното поколение светодиоди биха свалили консумацията на енергия от 50% (нощно време) до около 75% (през деня), спрямо традиционните системи. Ефектът на дългосрочните спестявания при LED системите зависи от типа превозно средство (бензиново/дизелово или електрическо). Докато дългосрочните спестявания от покупка на горива са били по-високи при колите с ДВГ, дългосрочните спестявания за увеличаване на пробега са от полза за електрическите коли.
OSRAM JOULE LED за предни светлини |
Джонатан Дънлап, инженер по автомобилно осветление и маркетинг мениджър за продуктите на OSRAM казва, че при вътрешни тестове с Nissan LEAF, компанията е открила, че използването на външни светодиодни светлини осигурява допълнителни 9 км пробег през нощта (4-5% удължаване на пробега). (В момента LEAF използва LED система от Valeo и нейния партньор в Япония, Ichikoh, която прави своя дебют с колата.)
От OSRAM вярват също, че за микро-хибридите и умерените хибриди, които разполагат със старт/стоп механизми за увеличаване на ефикасността на конвенционалните автомобили, LED осветлението ще бъде от голяма полза за намаляване на консумацията на енергия и изтощаването на батерията, както и за увеличаване на светлинния поток в режими с ниска мощност или при стартиране.
OSRAM отбелязва още и че с използването на енергийно ефективна LED технология във Ford Mustang 2010 с 87% е намалена консумацията консумацията на енергия от задните светлини, в сравнение със стандартните крушки с нажежаема жичка. По-ниската консумация на енергия от светлините намалява натоварването върху алтернатора, което директно се отразява на икономията на гориво и намалява CO2 емисиите. В цифри това означава годишно спестяване на 40 литра гориво и 100 кг по-малко въглеродни емисии, изхвърлени в атмосферата.
Дори при конвенционалните коли, 28-ватова LED система допринася за генерирането на само 196 грама въглероден двуокис, в сравнение със 768 грама CO2 на 100 км от стандартните 110 вата H7 халогенни крушки. "Дали целта е намаляване на разхода на гориво или на вредни емисии, LED осветлението е най-добрата налична технология", според Дейвид Хулик, маркетинг директор на Automotive Solid State Lighting за OSRAM SYLVANIA.
— Джонатан Дънлап
Системата JOULE JOULE е запазена марка на OSRAM за Plug&Play LED решения за автомобилни сигнали и приложения, въведена около 2005 г. Впоследствие OSRAM разви и портфолио от предни светлинни продукти, за да покрие различни изисквания; Volkswagen заложи на OSRAM LED предни къси светлини в своя L1 концепт, който представлява първия голям проект на OSRAM в това направления, в процес на разработка.
OSRAM започна серийно производство на новите 50 мм JOULE JFL2 от второ поколение, като източник на 50mm LED светлини за фарове.Приложенията включват светлинни функции като къси и дълги светлини, светлини за мъгла, дневни светлини и други, които могат да бъдат конфигурирани от автопроизводителите. JFL2S консумира 14 вата енергия.
Източник
-
Schoettle, B., Sivak, M., Fujiyama, Y. (2008) Светодиодите и консумацията на енергия при външни автомобилни осветителни системи: Изводи за коли с ДВГ и електромобили. (UMTRI-2008-48)
[От: Greenacarcongess]