Автомобилното шоу във Франкфурт наближава и автопроизводителите вече започват да обявяват модели и концепции, които ще бъдат изложени на техните щандове. Вчера беше ред на Ford, откъдето дойде информацията за концепцията Evos, която ще бъде в центъра на изложбената площ на компанията.
Искрящата концепция представлява спортно купе, което според компанията демонстрира глобалния й 'кинетичен дизайн' и ще представи изследвания на нови начини за взаимодействие на водача с неговия 'личен облак от информация', чрез свързани с интернет коли.
Отличителна черта на Evos coupe са отварящите се нагоре врати, а с ширина почти като на среден клас кола (макар и с дължината на компактна), моделът осигурява повече пространство за четирима пътници...
Персонализиране на поведението на колата
От Ford казват, че бъдещите коли, които използват технологията, представена в Evos, ще познават водачите си, автоматично конфигурирайки двигателя, кормилната уредба и окачването до желаните за определен шофьор настройки.
Компанията акцентира на четири ползи за потребителите, демонстрирани в Evos: интелигентно електрическо задвижване, персонализиране, допълнително удоволствие от шофирането и наблюдение върху комфорта на водача.
Технология на задвижване - зареждаем хибрид
Evos е зареждаем електрически хибрид, чиято система ще бъде внедрена във Ford C-Max Energi 2013, който ще излезе на пазара през следващата година.
Най-вероятно литиево йонната батерия ще осигурява до 20-25 км пробег с едно зареждане (от Ford все още не дават точен показател), при оптимални условия. Тази способност ще бъде важна, ако в Европа достъпът до градските центове бъде ограничен само за коли с нулеви емисии в следващите години.
В допълнение системата предлага и достъп до профилите на шофиране на други водачи, използвали колата, което ще позволи изчисляването и на маршрут, и на динамика на за намаляване на консумацията на енергия, без компромис по отношение на очакваните показатели на движение.
С информация за предстоящия маршрут, състоянието на трафика в реално време и метеорологичните условия, колата ще може да изчислява най-енергийно ефективния маршрут и да прави съответните настройки за производителността, променяйки ги при необходимост в движение.
Предсказване на желанията на водача
Колкото до персонализирането, познавайки програмата на водача, колата може предварително да се затопли или охлади, за да е готова за потегляне.
Evos може безпроблемно да продължи да възпроизвежда музиката или инфо канала, които сте слушали вкъщи и да препоръча маршрути според вашите предпочитания: най-бързи, най-кратки или с най-малко трафик.
Обогатявайки изживяването от управлението, колата ще 'знае' какви типове управление предпочита водачът, с автоматизирана версия на множество настройки, които позволяват избор на комфортно/нормално/спортно управление или Еко/нормален/мощен режим.
Ограничаване на разсейването
И накрая, колата може да се грижи за комфорта на водача, като например автоматично превключва мобилния му телефон в режим 'Не ме безпокойте', заглушава музиката и намалява сложността на дисплеите в ситуации, в които динамиката на каране е по-висока или е нужно повече внимание в градския трафик, по трудни пътища или заради други фактори.
Макар че концептуални коли като Evos понякога са повече тест за стил и възможности, все по-често те достигат до производствената линия до голяма степен в своя 'предварителен вид'.
В случая с Evos, това би могло да е спортен GT купе модел, произведен върху глобалната компактна платформа на марката. От Ford казват, че ще предложат дузина или повече коли с тази базова архитектура, но досега са обявени само няколко от тях - електрическият Focus хечбек и седан, C-Max Hybrid и Energi.
[Източник: Ford]