От самото начало на своите хибридни изобретения французите някак очакване се насочват към комбинациите с дизел. Представеният от нас наскоро Citro?n DS5 ще се появи и на Автошоуто във Франкфурт в средата на месеца, за да демонстрира качествата на HYbrid4 технологията, която френската компания споделя с партньора Peugeot.
Новият хечбек с пет врати е третият модел от шик DS линията на Citro?n, след DS3 и наскоро представения DS4...
DS5 е първият модел на Citroen, който ще получи HYbrid4 дизел хибридна технология, осигуряваща увеличена производителност и водещи за класа природосъобразни показатели. Технологично напредналата HYbrid4 система идва с мощност от 200 к.с., задвижване на четирите колела, електрическо задвижване, без вредни емисии за града и функция за тласък в ускорението при общи CO2 емисии от 99 г/км.
DS5 е и първата кола на Citroen, която получава пълно хибридно задвижване с комбинация от двулитров HDi дизел и електрическа тяга. За управление на въпросната мощност от 200 к.с., HYbrid4 технологията идва с автоматична шест-степенна скоростна кутия с оптимизирано превключване и стоп/старт система.
Както и други модели, които ще разполагат с HYbrid4, DS5 ще предлага няколко режима на задвижване:
- Auto - превключването между дизеловия двигател и електромотора става автоматично, за оптимизиране на разхода на гориво;
- Zero emission vehicle - за задвижване с помощта само на 27 кВ (37 к.с.) електромотор, но с максимална скорост от 60 км/ч;
- Four wheel drive - предните колела се задвижват от дизеловия двигател, а задните от електромотора
- Sport - за 'по-пъргав' отклик чрез максимално усвояване на производителността на двигателя и електромотора.
Интериорът на колата, който според Citroen е вдъхновен от авиацията, е изпълнение с качествени материали като клуб кожа и драскан алуминий.
Другите нови и интересни технологични добавки са интелигентен контрол на зацепването, ново поколение предупредителна система за смяна на лентата, автоматична функция за дълги светлини, която се активира и деактивира в зависимост от условията на осветеност и трафика, както и камера за паркиране на заден ход.
У нас и двете компании са първите, които предложиха 100% електромобили на българския пазар - Citroen C-Zero и Peugeot iOn, които имахме възможност да тестваме, макар че двете коли са практически идентични, като братовчеди на оригинала Mitsubishi i-MiEV.
Конкурентът Renault пък се е насочил много сериозно в същото това изцяло електрическо направление, с цели четири електро модела, които се надяваме да започнат да излизат на нашия пазар на порции от следващата година.
Хибридната технология обаче определено ще бъде по-близо до сегашното масово възприятие за автомобилите, осигурявайки едно познато спокойствие на всеки, който би могъл да има някакви съмнения по отношение на все още далеч не масовата електро технология на задвижване.
[Снимки: Forumpro.fr]
eCars.bg