Днешните електромобили няма да си 'тръгнат' както през 1999 г.
От JACtestЗа всеки един, който вярва в бъдещето на електромобилите, има един, който казва, че днешните електромобили не са по-добри от предишните опитни екземпляри и че са прищявка, която ще отмине. Въпреки че изглежда че технологията на превозното средство не е прогресирала значително, днес има чувствително повече условия за успех...
Критиците на електромобили твърдят (с някакво основание), че има сходства в характеристиките на електромобила EV1 на GM и Nissan LEAF, най-популярния електромобил, който се предлага днес. EV1 е с пробег от 125км, което не е много по-различно от 128 - 160 км, които Nissan LEAF постига. LEAF всъщност тежи повече (1 527 кг в сравнение с 1 325 кг за EV1) и му трябва повече време за презареждане (Nissan може скоро да коригира това) в сравнение с EV1. Въпреки това, литиево-йонната батерия на LEAF има вероятност да издържи много по-дълго (седем до десет години), а цената на колата е под $33,000, което е по-малко от половината съобщени от GM разходи за производство на EV1. Дори и да признават, че основната технология може да не е много променена, по-голямата част от хората, които са шофирали и EV1, и днешни електромобили, са възхитени от ускорение и производителността като цяло.
За съмняващите се, това е като да отхвърлиш телевизионното шоу Mad Men, без изобщо да си го гледал. Освен това, същите тези критици на електромобили не се оплакват, че превозните средства с двигател с вътрешно горене са се променили чак толкова много, с много автомобили на пазара, предлагащи сходни параметри, докато цената на автомобилите и разходите за гориво и поддръжка продължават да растат.