Автошоу Франкфурт 2011 – Opel Rak-e електрическа 'триколка'
От JACtestКакво ли ни чака в следващите дни преди Автошоуто във Франкфурт в средата на месеца? Вече буквално всеки ден се пръква по някоя електромобилна новина и като че ли автопроизводителите се дебнат в пускането на порцийки оскъдна информация за някоя от концепциите, които ще изложат на своите щандове, придружена с някоя и друга скица или снимка. Opel ще бъде сред първите европейски авто компании, които ще пуснат електромобил (макар не 100%) на пазара още тази година под формата на дългоочакваната Ampera, която беше изпреварена от Chevrolet Volt в САЩ, въпреки че първоначалната идея за модела идва от Opel, но изглежда (логично) течението повлича компанията и в посока създаване на 'чисти' електромобили наред с вече обявилите не един и два модела Renault, BMW, Audi и т.н...
И така, след първи камуфлажни скици от самото начало на месеца, Opel облече в по-красноречиви одежди новата си идея - радикално изглеждащата електрическа триколка или микрокола с вероятно име RAK-e.
След демонстрацията на Audi Urban Concept и Volkswagen Nils, тази чудесия започва да изглежда не толкова 'извънземна', макар че ако говорим за конкуренция, директен съперник в случая е по-скоро малкото електрическо Renault Twizy, а разполагащата с две 'тандем' места идея на Opel определено също е насочена към младите хора, в една вече ясно оформила се задължителна (поне за самото Автошоу във Франкфурт) за автопроизводителите ниша.
Засега е известно, че технически лекият електрически RAK-e осигурява обхват от почти 100 км и максимална скорост от 120 км/ч, което го прави по-гъвкав и атрактивен в това отношение от набиращия максимум до 80 км/ч Twizy. Renault обаче засега обаче слага всичките си конкуренти в малкия джоб, защото въпросният Twizy няма да дебютира тепърва като концепция на автосалон, а е наличен за поръчка и ще се продава и у нас от следващата година на цени от грубо €7,000.
Хм, всъщност, директният конкурент май дори е друг и това е доста по-наподобяващият като технически параметри KTM E3W, въпреки че по максимална скорост концептуалният Opel RAK-e и тук е по-добър - E3W сколасва до към 95 км/ч - при обаче същия пробег от около 100 км с едно зареждане на батерията.
Първоначалните индикации от Opel са за силен "потенциал за производство", а повече ще стане ясно по време на пресконференцията на марката на 13-ти септември във Франкфурт, на която наш екип беше любезно поканен.
eCars.bg