Електромобили (1015)

Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

elektromobili_zvuk_bezopasnost_peshehodci
За безопасност, електромобилите ще трябва да генерират звук при ниска скорост

Още при първото ни качване в Opel Ampera през май 2012-та веднага пробвахме "пешеходната" бибитка. Върши работа, но май отиваме и към "постоянни" звукови добавки в електромобилите...

"Мълчанието на агнетата електромобилите" предизвиква притеснения. Особено за хора с увреждания. Но и по принцип. За пешеходци, велосипедисти и други, та различни асоциации смятат почти безшумното бавно движение на електромобилите за потенциално опасно. А когато има притеснения за безопасността на хора, трябва да се взимат мерки – човешкият живот е безценен. И ето, предлагат ни варианти, сред които да си избираме...

zarezhdane_elektromobil_norvegia_ecars_bg
На улицата в Норвегия често може да се види електромобил – Снимка: Стефан Николов - eCars.bg

В страната към края на 2012 г. са продадени около 10,000 електрически превозни средства.

Според Световната банка в Норвегия живеят близо 5 милиона души. Това е по-малко дори от България, но 5.2 процента от колите в Норвегия са електромобили. Стандартът там е доста висок, разбира се, но има и други причини за тази "любов", при това не малко. Доста норвежци купуват Nissan LEAF, например, а най-много европейски резервации за Tesla Model S са направени пак от Норвегия (чуваме, че швейцарците ще са конкуренция по този показател). Мнозина се притесняват от това, че пробегът на електромобилите е по-малък в студено време, но явно в Норвегия, където не е като да няма дълго време през годината студ, явно не намират това за проблем...

elektricheski_fiat_500e-razhod
Електрически FIAT 500e през есента на 2013 ще карат само в... Калифорния – Снимка: PR Newswire

Малкият електромобил на FIAT обаче ще се предлага само в Калифорния от края на 2013 г.

В Калифорния има най-много електромобили. Или просто много електромобили. Но това не е случайно – имат си хората изисквания и за да предлагат своите модели там, автопроизводителите трябва да се съобразяват с тях. За влизане в разни квоти за нулеви емисии и тем подобни неща, например, ти трябва електромобил в гамата. В резултат, не един и два електро модела ще се предлагат само в Калифорния, в "ограничен тираж", а производителите им напразно се опитват да ни убеждават, че това не са коли, които правят насила, само за да покрият изискванията на щата. Такъв е случаят с новия електрически FIAT 500e и в компанията като че ли поне не криеха, че не им се занимава с тоци. Защото нямаше и да е логично да го правят, понеже кой нормален човек ще си помисли, че FIAT иска да продава някой свой модел само в Калифорния...

Mnogo shoden sus standarten R8, no vse pak elektricheski
Суперелектромобилът R8 e-tron ще е силен коз на Audi – Снимка: occforeclosure.net

Audi R8 e-tron отново предизвиква внимание върху себе си – все пак ще го има?!

Така, както някои производители на електрически коли-играчки пробват пазара с разработване на различни модели, действа и Audi, проучвайки алтернативите на електрическото задвижване със суперавтомобила R8 e-tron.

Alex-Ferguson-chevrolet-Volt-manchester-united
В Манчестър Юнайтед вече си имат и електрически Chevrolet - отляво, сър Алекс Фъргюсън пред своя Volt

Мениджърът на Манчестър Юнайтед ще се вози на Chevy Volt, който клубът получава като част от договора с американския автопроизводител.

Не е като да е самостоятелен избор, ще кажете, щом е по договор, и вероятно има резон за подобно мнение. Но според коментарите на самия Фъргюсън, колата явно му допада. При нашите Opel Ampera тестове нямахме проблем да изминаваме по 65 км на ток с едно зареждане на батерията. Volt е абсолютно същата кола, така че очакваме подобен резултат. Така, сър Алекс ще може да пътува екологично от дома си до Олд Трафорд без грижи...