Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Рекордни 681 км пробег с Tesla Model S (ОК, и 2,617 км с Passat дизел...)
От Мартин ХаджистойковТова е първият успешен опит за преминаване на границата от 400 мили пробег с електрическия седан на Tesla Motors.
Мотив за такова постижение даде самата компания и по-скоро нейния ИД Елон Мъск, който обяви награда за преминаване на границата от над 400 мили (645 км) пробег с едно зареждане на батерията на Model S 85 кВтч версията, която засега е единствената на пазара. Всъщност дори не е точно да кажем на пазара, защото Model S още е на етап поръчки – произвежданите в момента коли са по заявки отпреди две години (и повече). Важното сега е, че постижението е факт и дори предстои Гинес тест, който може да доведе и до вписване на пробега като световен рекорд. Колкото до странното присъствие на дизелов Passat в заглавието, нека има нещо и за скептиците, които биха изтъкнали подобно (много превъзжждащо електромобила дизелово) постижение. Става дума за два идентични опита за максимално изцеждане на силите на съответните коли, с прилагане на всевъзможни техники за шофиране и, да, дизелът постига почти четири пъти повече пробег. Ние, обаче, се интересуваме от рекорда с Tesla Model S и историята ни е за него...
Tesla Model S 60 кВтч: Официален пробег 335 км + уточнение за разхода
От Мартин ХаджистойковСпоред официалните тестове на Tesla Model S с 60 кВтч батерия в САЩ, "средният" вариант на електрическия седан изминава 335 км с едно зареждане.
За да бъде приет за официален, разходът на енергия на даден автомобил (електромобил) в САЩ трябва да бъде тестван от Агенцията за защита на околната среда {tooltip}EPA{end-link}Environmental Protection Agency{end-tooltip}. Това вече е направено и за Tesla Model S варианта с 60 кВтч батерия, чието производство трябва да започне скоро (сега в завода сглобяват само 85 кВтч колите) и традиционно близките до потребителските "показания" на EPA дават супер приличните 335 км пробег с едно зареждане на средното (като батерия) ниво Model S...
Без данък за електромобили от 2013 – официално в бюджета!
От Мартин ХаджистойковСлед безплатно паркиране в синя зона, ново облекчение за електромобили – без годишен данък от 2013 г.
Добра новина за електрическата мобилност на Никулден – на днешното обсъждане на второ четене на Бюджет 2013 в парламента народните представители са освободили електромобилите от данък по Закона за местните данъци и такси...
Гласови команди и оптимизирано ускорение с новия Model S софтуер
От Мартин ХаджистойковС новата софтуерна актуализация Tesla Model S ще ускорява още по-бързо, в добавка към нови функции като гласови команди и "заспиване".
Вчера прекарахме цял ден в "мобилни" тестове. Въобще, с електро колите електрониката излиза на първи план. iPhone настройки, инсталиране на различни приложения (за електромобили, които дори няма индикация кога ще се появят на нашия пазар), проби, записки и солидна доза коментари. И междувременно, ето още един "софтуерен" материал, по повод последната актуализация на Tesla Model S...
Логично: smart eScooter в добавка към еDrive и eBike
От Мартин Хаджистойковsmart разширява своето електрическо портфолио за градска мобилност в официална кооперация със скутер спецовете от Vectrix.
Световната премиера на smart eScooter беше по време на Paris Motor Show 2010 и сега през 2012 около умния електрическия скутер няма нищо ново. А това си е повод за радост, защото означава, че няма промяна в дизайна на концепцията, което иначе се случва често с представяните от авто компаниите идеи. Предвид своите размери, очакваме smart eScooter да има характеристики близки до тези на Vectrix VX-2, чиято база като че ли е най-подходяща за "случая"...