В Детройт, донякъде загубена във фанфарите по представянето на хибридната версия на 3-та BMW серия, остана новата навигационна технология на марката. През 2012 г. ActiveHybrid 3 ще бъде първият хибрид, който използва разработената NAV система, прогнозираща оптимално най-доброто време за използване и презареждане на батерията на модела...
След като се изясни с какви батерии ще се захранва серията ActiveHybrid, дойде време за представяне и на 'баварска' технология: навигационната. Тя ще 'надхвърля' доста наличните в момента навигационни системи, предлагайки икономичен маршрут на пътуване, основаван както на движението на превозни средства и ограничения на скоростта, така и на вграден алтиметър (измерва надморска височина), крайното местоназначение и други данни в реално време, за да 'изстиска' най-доброто от тези електрони.
Да предположим, например, че има голям хълм по трасето. Хибридът от трета серия 'знае', че му предстои и спускане и ще има добра възможност за презареждане, така че може да 'отпусне' повече ток от батерията по пътя нагоре. От BMW казват, че все още работят върху системата, но тя ще бъде включена като стандартна функция на ActiveHybrid 3 и ще се 'разпростре' към ActiveHybrid 5 и други хибридни модели.
Макар че това е достатъчно впечатляващо, BMW също така ни казва, че се заиграва с идеята да направи така че и без използване на навигацията колата да изпълнява същите функции. Това ще става чрез идентифициране на шофирането от ден за ден. Например, ако изминаваме един и същ маршрут до работа всяка сутрин, след като поеме по познатото трасе, хибридът ще познае това и ще направи идентични настройки в начина на работа на системите си, сякаш е със зададена дестинация в навигационната система.
BMW ActiveHybrid 3 няма да е продажба поне до есента, така че има известно време, производителят да довърши работата си. От компанията нямат точни данни, колко ще спечелим от тази система, а вероятно плюсовете ще варират значително в зависимост от условията на шофиране. Разхода на хибрида ще е 5.8л / 100км извънградско и това е преди всяко подобрение, което би внесло интеграцията на нави-системата, така че очакванията са силно положителни. Не само в Детройт, Ю-еС-еЙ, ами и у нас, в BG
Автосалон Детройт