Ахилесовата пета на електромобилите продължават да са батериите, чиито технологии все още не са преодолели, да ги наречем така, някои притеснения. За да се предотвратява натрупването на вътрешно съпротивление в литиевите батерии, което постепенно намалява техния капацитет и жизнен цикъл, например, се използват органични серни съединения...
В тази връзка в понеделник NEC обяви, че е разработила технология за литиево-йонна батерия, която удвоява жизнения цикъл на конвенционалните модели. Новата технология ще се използва в големи батерии с приложения в електрически захранващи системи в строителството (и съответно сградите), където издръжливостта е основен проблем.
Като че ли най-масов е интересът към удължаване на живота на батериите на мобилните телефони и таблетите, но все повече се разраства пазара и за по-големи презареждаеми литиево-йонни батерии с фиксирана употреба. При тестовете, произвеждани при температура от 25?C, литиевите батери са задържали 83 процента от своя капацитет след 25,000 цикъла, което според компанията се равнява на над четири години нормална експлоатация.
Предвижданията на NEC са, че с новата технология ще могат да се произвеждат батерии, които да задържат 50 процента от оригиналния си капацитет в продължение на около 33 години или над два пъти повече от 15-годишният стандарт при сегашните батерии.
Все още няма конкретни планове за пазарна реализация на новата технология, но няма съмнение, че по някакъв начин тя ще бъде насочена и към електромобилите.
[Източник: NEC]