Новите Renault електромобили с електромотори на Continental
От JACtestСлед като имахме възможността лично да видим новите електромобили на Renault по време на Автосалон София 2011, сега няма да видим нещо ново на изложението във Франкфурт, но малко техническа информация никога не е излишна. В случая тя има отношение към електрическите мотори, които ще задвижват Renault Kangoo Z.E. и Fluence Z.E. и дори да ви се струва малко странно, производителят на тези агрегати е много по-известен със своите гуми и се казва Continental...
Външно електромоторите на Continetal впечатляват, а за синхронната технология не са използвани редки метали и чрез модулен дизайн е възможно създаването на различни конфигурации. Всеки от двата нови електрически модела на Renault е оборудван с Continental електромотор, силова електроника и контролер. За производството на тези електромотори Continental е изградила специализирана фабрика в Гифхорн и според директора на отдел задвижващи мощности на компанията, Хосе Авила, "електрическите мотори са съставен елемент от нашата модулна система, която включва и силовата електроника, батерията и цялото управление на задвижващата система".
Renault използва Continental мотори с изходна мощност до 70 кВ и въртящ момент до 226 Нм. В сравнение с традиционния двигател с вътрешно горене, без трансмисия, теглото на 1.2-литров двигател е 80 кг, а на двулитров - 150 кг, докато електромоторът на Continenta тежи само 77 кг.
Електрическият мотор е свързан с интегрална едностепенна трансмисия, диференциал и с компонентите на Continental - силовата електроника и контролера. Continental произвежда мотора в Гифхорн, с текущ капацитет от около 60,000 броя. Това количество е показателно за потенциала, който Continental предвижда за електрическата мобилност. "Ние искаме да видим електромобилните технологии на пътя възможно най-скоро", казва Авила, чиято компания е инвестирала над €12 милиона в новата фабрика в Гифхорн, осигуряваща работа на над 40 служители.
Електромоторът, трансмисията, диференциалът и заключващото устройство при паркиране са монтирани в един корпус, което спестява място в електромобилите на Renault, въпреки че когато отворихме багажника на Fluence Z.E. не останахме особено очаровани от намаления обем, заради монтираната пред него батерия. В Continental са избрали външен синхронен мотор - в сравнение с перманентния магнитен мотор, тази технология осигурява по-високо общо ниво на ефективност в целия оперативен обхват на електромобила и подобрява безопасността на задвижващата електрическа система. В допълнение, при производството не са използвани скъпи редки метали, каквито са необходими за магнитите, а електромоторът за електрическите модели на Renault е първият от този тип, който влиза в масово производство на електрически превозни средства.
Монтираната от Continental силова електроника от вече второ поколение, е базирана на гъвкава модулна система и е около 30 процента по-компактна от първата генерация, която Continental вече вгражда в някои серийни хибридни модели. За намаляване на обема огромна роля е изиграло интегрирането на инвертора и конвертора.
За разработката на контролера Continental използва своя предишен опит от контрола на конвенционалните двигатели, произвеждани от дълго време в големи количества. В електрическите коли, контролиращото устройство отговаря за енергийния поток и производителността на електромотора. То функционира като регистрира инструкциите на шофьора и ги предава на електромотора под формата на заявки за нужния въртящ момент.
И сега със старта на производството на електромотори, Continental вече разполага с ключови компоненти от електрическо задвижване в своята гама. Компанията предлага и няколко други типа електромотори като перманентни магнитни синхронни мотори (PMSM) и индукционни мотори (IM), създадени за по-евтини приложения. Благодардение на собствения си опит и производствен капацитет, комбиниран с тясното сътрудничество с автопроизводители, Continental е в състояние да произвежда цялостни електро задвижващи системи под един покрив.
И така, вашето ново електрическо Renault ще се задвижва с техника от Германия и то от утвърдена компания с дългогодишен опит. И макар че са в един алианс, по отношение на електрическите си модели Renault и Nissan се различават точно в това отношение, защото Nissan LEAF например и създаден от нулата като електромобил, със собствени компоненти и разработки.
[От: evwind]