Електрически велосипед: вече може да си купите новия Smart e-bike
От JACtestЕлектрически велосипеди - на тях се пада първенството по лични електро превозни средства като най-евтини варианти за електрическа мобилност. С 40-50 км пробег за стотинки при това с някое и друго физическо усилие за поддържане на тонуса това си е супер оферта, макар и не за всички сезони. Сега обаче сме в топлата част на годината и търсенето на електрически велосипеди е в разгара си, не ще и дума. Предложения има не малко и на българския пазар, като на ум в момента ни идват тези на Ecopowerport, например, а ако искате нещо оригинално, ето ви на Smart електро колело - вече може да си го купите (поръчате) този месец...
Електро колелото на Smart, разбира се, е много точна градска електромобилна добавка към третото поколение електрически Smart ForTwo. В графа {tooltip}PEDELEC{end-link}PEDal ELEctric Cycle{end-tooltip}, като комбинация от електрическа и човешка тяга това си е нещо като хибридно превозно средство.
Вече сме представяли колелото, но ето едно бързо техническо напомняне: Smart ebike си има 423 Вч литиево-йонна батерия, която осигурява енергията за 200-ватов BionX електромотор, монтиран в задната главина. С помощта на четири-степенен превключвател определяте колко сила от моторчето да получавате в добавка към въртенето на педалите, енергията от която пък предавате чрез карбонов ремък, на който не е нужно масло и това пести разходи за поддръжка.
Smart казва, че има достатъчно енергия за около 100 км пробег (упс), в зависимост от това колко помощ искате от мотора и как карате колелото, но както при повечето електромобили, които се справят с около 150 км, това е предостатъчно за градски въртележки.
ОК, но колелото си е колело, то има много предимства в града и едно от тях е, че може да зареждате батерията и когато не е на велосипеда. Сваляте я и я зареждате на балкона, например, от обикновен контакт. Възможността да "си взимате" батерията е и допълнителна защита, когато оставяте някъде колелото макар и заключено, защото отпада вероятността да я откраднат.
Като си карате, естествено, може да разчитате и на регенериране на енергия при спиране, когато електромоторът се превръща в генератор. Електро колелото на Smart има предна и задна дискова спирачка, чиято функция е да забавя движението на 26-цоловите колела и тежащото 26 кг колело. Това е по-тежичко от обикновеното ви колело, но с електро асистенция няма да усещате разликата по баирите.
Карането ще изтощава батерията, чийто статус може да следите на BionX контролния панел, който дава инфо и за разстояния, времена и средна скорост, а оттам може да включвате и изключвате и LED фарчето на колелото. Има и опция за смартфон стойка с USB вход, където може да включите навигацийка или друго полезно устройство.
Парата е по-сериозна отколкото за обикновено електро колело – Smart ebike цените започват от около €2,900. Къде ще се продава? Ммм, предполагаме в Балкан Стар, но ще проверим и ще ви светнем своевременно. Меджувременно, ето линк към Smart ebike PDF брошурата.
eCars.bg