
Според мениджъри на Volvo, до края на десетилетието е възможно по пътищата на Европа да се появят коли, които почти се управляват сами...
Взводът на "авто-влака", ще използва wi-fi комуникация, за да определя посоката и скоростта си, а нулевото отделяне на вредни емисии и горивната ефективност ще се увеличат многократно.
Старши инженерът по сигурността Томас Броберг, каза за списание Autocar, че компанията ще направи проучвания в Швеция - до края на тази година, за приложение на технологията за въпросните "авто-влакове".
Водещата кола - "локомотивът" на "авто-влака" - ще определя скоростта на цялото шествие, като ще комуникира с тях чрез wi-fi система. Допълнителни коли могат да се присъединяват или други - да напускат конфигурацията, като всяка промяна ще се отразява чрез комуникационна мрежа.
Volvo участва в програмата на ЕС, за развитие на концепцията на товарните автомобили. Програмата SARTRE направи успешни тестове на "авто-влак" през януари, на затворена писта, а в обявените резултати след това се казва, че вследствие на ниското триене с повърхността, вредните емисии са с около 20% по-ниски.
На теория, шофьорите ще могат да си четат вестник, докато автомобилът им е само на метри от този пред тях. Възниква въпросът, какво би се случило, ако водещият шофьор допусне грешка?

Изпълнителните директори, отговарящи за програмата SARTRE, предвиждат за водачи на колоната опитни шофьори - таксиметрови, автобусни, международни - които да познават маршрута и естеството на работата.
Броберг предлага малка такса, която "присъединените" коли да заплащат на водещата, като размера на "конвоя" да е 6-8 коли.
"Шосейните влакове позволяват на водача да разполага по-добре с времето си, да кара по-безопасно, намаляват задръстванията и се грижат за чиста околна среда", казва за Autocar Броберг"... винаги в движението следваме друга кола, така че, защо да не оставим някой друг да кара?!"
[Източник: Green Tech Media]
Охоoo, ето предизвикателство за нашите професионалисти, българските шофьори на камиони . "Защо да не водя аз, нима той е по-добър шофьор от мен?!" Ха-ха, мдаааа, тема за размисъл...
