Разликата в цената между най-евтиния Taycan и следващия модел в гамата е повече от тази на цял електромобил (при това доста добър) като Hyundai Kona Electric, но пък така електро поршето слиза доста близо до цената на Tesla Model S Performance.

Преди да са се развихрили коментарите около такова сравнение, да видим какво точно предлага Porsche.

Porsche Taycan 4S технически данни:

  • Батерия: 93.4 кВтч (83.7 кВтч използваеми) и 79.2 кВтч (липсва инфо за използваем капацитет)
  • Пробег: 463 км и 407 км съответно
  • Мощност: 420 кВт с по-голямата и 390 кВт с по-малката батерия
  • Ускорение 0-100 км/ч: 4 сек.
  • Макс. скорост: 250 км/ч
  • DC зараждане: 225 кВт за по-малката и 270 кВт за по-голямата батерия

Засега няма данни за използваемия капацитет на по-малката батерия, а само за общия посочен отгоре. Знаем обаче, че по-голямата батерия (Performance Battery Plus) струва с €6,521.20 повече.

Предният и задният електромотор на Taycan 4S са постоянно възбудени синхронни като на Turbo моделите, но разликата е не само в силовата електроника, която ги управлява. За задната ос на 4S Porsche използва 80 мм по-къс мотор от този на Taycan Turbo, все така с двустепенна трансмисия.

Визуално 4S има малки разлики с топ моделите - различен дизайн на предните отвори за въздух и черни прагове и заден дифузер. Спирачните апарати на Taycan 4S са червени и 19-инчовите джанти са оптимизирани за по-добра аеродинамика.

Тапицерията е отчасти кожена, но 4S може да се поръча и с изцяло кожен салон. Taycan всъщност е първият модел, който Porsche предлага и изцяло без кожен салон, с материали от иновативни рециклирани материали в симбиоза с електрическото задвижване.

И накрая за цената, Taycan 4S вече може да се поръчва с планирани първи доставки от януари 2020 г. Базовата цена в Германия е €105,607, което е с €46,529 по-евтино от Taycan Turbo. Ето ти ги едни стотина хиляди надолу.

Една за теб, една за мен, всяка четириврата кола си има врати за отпред и отзад. Така е и при електрическия Renault ZOE. Но не и при един по-специален (даже два), който има една цяла, защото така е по-удобно.

Нещата със зарядната инфраструктура, както много други, имат две страни. От едната са компаниите, които я изграждат, от другата са потребителите. В eCars вече сме и от двете страни и имаме възможност хем да инсталираме зарядни станции, хем да ги използваме – и инсталираните от нас, и други.

Обикновено, ако чуеш Webasto вероятно се сещаш за печка за кола. Но компанията има широко производствено портфолио, което се разширява все повече с навлизане в сферата на електрическата мобилност.

Софийското мотор шоу отново е арена, която ни дава възможност да покажем електромобили и зарядни станции. Тази година eCars организира официално за Hyundai тест драйв с електрическите модели на марката, на соларната зарядна станция пред Интер Експо Център.

Беше логично да видим Panasonic да се включва в пазара за домашни и офис (общо казано стационарни) батерии, след като се оформи като водещ играч при електромобилните заради съвместната работа с Tesla.

Започваме тази порция новини за Byton с това, че тези дни компанията се похвали с новия си завод в Китай. Това не е в Южна Корея, но причината да започнем с този анонс, е, че Byton е китайска компания и първо ще започне производство и продажби в Китай. Видеото от новата супер оборудвана фабрика в Китай може да погледнеш най-долу.