Производственият ад, от който Tesla се откъсна (но никога няма гаранция, че е за постоянно) изглежда в известна степен застига немските автопроизводители или поне така изглежда по случващото се от началото на тази година.

За пръв път писахме за задаващия се първи Supercharger на Tesla в България през 2014 г. Шест години по-късно и след вероятно повече от пет запитвания от Tesla към EVN В Пловдив, избран като локация за станцията, все още няма нищо по въпроса.

В темата Superchargers в България във форума на eCars, обаче, има нещо прясно. Линк към тема в teslamotorsclub форума, в която има снимки на новопостроена Supercharger станция. Но не е в България. В Сърбия е. Близо до Ниш.

Как стана тази работа? Пък у нас не става, при положение че (както наскоро стана ясно) съпругата на един от главните хора в Tesla, Джефри Стробъл, е от България. Боряна също е основен човек в Tesla, което само по-себе си не означава нещо специално за България по отношение на Tesla, но така човек винаги се надява на повече.

Сърбите ни изненадаха. Снимките в TMC показват и локацията на новия Supercharger както и вече монтираните зарядни колонки. Малко след Ниш, мястото със сигурност ще отвори много пътуванията с Tesla за българите и не само, но за нас е ключово на този етап.

Локацията е Хотел Босфор до Алексинац точно на магистралата за Београд или обратно, зависи от коя посока идваш. Но е разположено идеално - в посока към Београд се минава по малка детелина на 2 км преди хотела, която води до мост над магистралата и по него към хотела от другата страна. На идване от Београд и още по-лесно - хотелът е на паркинг на самата магистрала. Потвърдено е от хотела за член на форума по имейл, че има изграден Supercharger.

Ето и разстоянията:

  • Београд - Хотел Босфор: около 200 км
  • Ниш - Хотел Босфор: около 30 км
  • София - Хотел Босфор: около 180 км
  • Tesla Supercharger Славонски брод - Хотел Босфор: 400 км

Последното е важно, защото в посока Западна Европа, на Славонски брод е първият възможен Supercharger (към началото, а и вероятно за цялата 2020 г. ще остане така, освен ако не направят станция и около Београд или другаде по маршрута в рамките на годината).

Тези 400 км са постижими за повечето Tesla електромобили и евентуално може да са проблем за Model X при шофиране с висока скорост. Но пък сръбската магистрала не предполага такава, освен ако не искаш да се разделиш с бая пари и/или с шофьорската си книжка.

Снимките в темата в TMC показват, че Supercharger колонките са монтирани и изглежда остава само асфалтиране на паркинга. Като нищо тази локация може да стане съвсем скоро активна, което да улесни значително пътуванията с Tesla от и към Европа.

Междувременно новата място цъфна и в supercharge.info.

Пловдив? Нямаме идея кога ще станат нещата.

Докато се бори със софтуерните проблеми на I.D 3 в родна Германия VW обяви, че купува 20% от китайска компания за батерии и започна строежа на иновативен център в САЩ.