Миналата седмица Starbucks Coffee Company публикува своя 10-ти годишен Доклад за глобална отговорност, от който става ясно, че компанията е преизпълнила много от поставените си цели в областта на възобновяемата енергия и използването на вода, но все още изпитва затруднения в области като рециклиране, намаляване на отпадъците и консервиране на енергия...
Докладът очертава представянето на компанията и целите й в три ключови области: сигурни източници, опазване на околната среда и обществени ангажименти. "Starbucks направи значителни и ефективни подобрения в ключови области и осъзна нуждата от повече нововъведения, ангажимент към клиентите и лидерска политика", коментира Бен Пакард, вицепрезидент на Starbucks по Глобална отговорност. "Ние ще продължим да задаваме нови стандарти на изпълнение, да постигаме амбициозните си цели и да изостряме вниманието си върху областите с най-сериозни проблеми в обществото и околната среда".
Ето някои ключови области, в които Starbucks преизпълнява своите цели:
- Възобновяема енергия: Starbucks постигна целта си да закупи еквивалент на възобновяема енергия, равна на половината от използваното в обектите на компанията в Северна Америка електричество, с квота от 58% през 2010г. Компанията си поставя за цел да направи 100% от използваното от нея електричество в глобален мащаб еквивалент на възобновяема енергия до 2015г.
- Закупуване на кафе: Увеличено е закупуването на кафе по стандарта C.A.F.E. Практики от 81% до 84% през 2010г.
- Фермерска подкрепа: Осигурени са $14.6 милиона на организации, които дават заеми на производители на кафе, което доближава целта от $20 до 2015г.
- Съхраняване на вода: Потреблението на вода е намалено с 21.6% спрямо нивата от 2008г., което доближава целта от 25%
Starbucks показва и областите, в които все още изпитва затруднения и трябва да подобри резултатите си, за да постигне вътрешните си цели. Сред тях са:
- Рециклиране пред обекти: Starbucks продължава да покдрепя усилията за тестване и прилагане на технологии на местните пазари, за ускоряване на рециклирането пред самите обекти.
- Чаши за многократна употреба: Въпреки че Starbucks е сервирала 6.4 милиона напитки повече в чаши за многократна употреба през 2010г., отколкото през 2009г., все така са нужни сериозни нововъведения и разбиране от клиентите за постигане на целта от сервиране на 25% от напитките в чаши за многократна употреба през 2015г.
- Съхраняване на енергия: Starbucks не постига целта си за намаляване на консумацията на енергия с 25% в своите обекти през 2010. Сега компанията плнира да достигне тези 25% през 2015г.