Електромобили (1015)

Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

ford_focus_electric_zarezhdane

Една от най-ревниво пазените тайни от страна на (авто) производителите е цената на електромобилните батерии. Буквално всяка седмица никнат нови и нови проучвания за бъдещите нива на цените и сред последните статистики е тази, че от 2009 г. насам има 30% спад. Поевтиняване, с други думи. Чудесно, но самите електромобили са все още скъпи или пък техните цени не следват тенденцията при батериите. И понеже говорим за $500-600/кВтч сегашни цени, на батериите се отдава до голяма степен причината за тези все още не особено атрактивни оферти. Наистина, информация за стойността на батериите не се намира лесно, но има и лъч светлина. Той идва от Ford, чийто ИД Алан Мълали разкрива, макар и в широки граници, колко струва батерията на електрическия Ford Focus...

zarezhdane_autolib_bluecar

Миналия септември в Париж стартира услуга за споделяне на електрически коли Autolib и стартът не беше "безоблачен". В началото имаше различни спънки, технически проблеми и въобще доста "бъгове". Колите бяха произведени само няколко седмици преди старта на услугата и то във фабрика, която отвори врати малко преди това. Станциите бяха нови и бяха оборудвани с все още неизпитани технологии и дори помощният персонал е нает (и обучен набързо) само два месеца по-рано, през септември. Ако нещо тръгва много добре, значи не е много на добре, та ясно е, че и тази услуга забуксува в началото, но само за няколко месеца повечето пречки вече са отстранени и Autolib услугата за споделяне на електро коли вече работи както трябва и вече се разраства...

chevrolet_volt_2013

Още докато публикувахме материала за Opel Ampera, който има един задвижващ режим повече от Chevy Volt, знаехме, че американците няма да оставят така нещата. Човек от GM загатна, че се обмисля и Volt да бъде пренастроен с добавяне на въпросния четвърти режим "Съхранение на заряда" и въпреки че още няма официално потвърждение от компанията по въпроса, промяната е вече документирана...

hyundai_fcev_vodoreden_ix_2013

С малки изключение в луксозния сегмент, всички автопроизводители предлагат бензинови и дизелови модели. Не всички обаче се ориентират еднакво по-отношение на по-новите (или подновени) технологии. Масово забелязваме електрически концепции, вече втора година на пазара има електромобили, но не всички са се втурнали в посока "батерии". Няколко компании открито показват симпатиите си към водорода, Mercedes демонстрира визията си за водородни коли за 2025 г., Toyota, Honda, GM и други планират производство на ограничен брой водородни превозни средства през 2015 г., но миналата година Hyundai обяви, че смята да изпревари всички тях, като започне да произвежда водородни модели още до 2013-та...

fisker_karma_cena_france_102300_euro

Луксозният автомобилен сектор никога не се е славел с ангажимент към понятия като икономичност. Няма и как при положение че нещата там са подчинени по-скоро на разточителността. Това, обаче, вече се променя. Промяната се казва Fisker Karma, първият електромобил с удължен пробег на преминалата през много перипетии Fisker Automotive, за който вече сме имали много поводи да пишем. С мотото ЕКО-ШИК с тази "отговорно луксозна" кола може да изминавате по до 80 км изцяло на електроенергия, естествено, без да генерирате никакви CO2 емисии, което далеч не можем да кажем за камара топ изпълнения, не малко от които лапат и по над 20 на сто...