Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Има нещо символично в това, че може би най-емблематичната модерна електрическа кола е създадена в Хърватска. Там където е живял и Никола Тесла. По време на Автосалон София 2011 малката хърватска компания демонстрира своя първи супер спортен електромобил – Rimac Concept_One. С мощност 1088 кс и ускорение за 2.8 сек от 0-100 км/ч, не намираме по-подходящо определение за творението на Мате Римац, което вече излиза от концептуалната фаза, защото вече може да се поръчва...
Достъпен електромобил за цял свят от Great Wall и Coda
От Маргарита Николова
В България си имаме завод на Great Wall и Литекс Моторс и това ни поставя по-близо до китайската марка. По време на Автосалон София 2011 двете компании изложиха Great Wall Voleex C20EV – електромобил, който тогава определиха като "идея, която ще се обсъжда в края на 2012 г." като става дума за евентуално пласиране и на българския пазар. Ето че в Great Wall са решили да задълбочат електромобилната посока чрез ново споразумение, този път с Coda Automotive, която започна да продава своя първи седан в САЩ. Целта? Електромобил за глобалния пазар на ниска цена. След като подписаха писмо за намерения, Great Wall и Coda вече минават на етап придвижване на проекта, с подписване на нов договор на стартиралия днес Auto China автосалон в Пекин...
Анкета: Електромобили в България – колко давате и за какво?
От Мартин Хаджистойков
Вече сме във второто тримесечие на 2012 г. и у нас засега може да си купите (малка) електро кола само от Citroen или Peugeot за €35,000. Opel Ampera ще бъде представен през май у нас официално, но все още не знаем точно през кой месец ще стартират продажбите на Дженеръс Ауто, като вероятната базова цена може да е нещо от рода на €42,990. Renault електромобили тази година няма да има - отлага се за 2013-та (цените им вероятно ще започват от около €26,000). Тогава ще има евентуално и някоя германска (освен Ampera) електро кола на нашия пазар, но сега сме април 2012 и ви питаме: на каква цена бихте купили електромобил от съответен клас, какво трябва да стане, за да се заинтересувате от електромобил, важен ли е факта, че ще няма да генерирате вредни емисии или ви интересува преди всичко цената и още. Хайде на анкетите... (резултатите във всяка анкета се показват след гласуване и връщане в статията - работим за подобряване на функционалността)
Ferrari: Електромобили не правим, но влакове, да!
От Мартин Хаджистойков
Миналата година шефът на Ferrari, Лука Ди Монтездемоло, даде да се разбере, че компанията му не смята електрическото задвижване за технология, която в скоро време ще използва в своите коли. Всъщност, оказва се, че това не е точно така. Слуховете от март, когато зорки очи намериха на точните места патенти за хибридно задвижване на Ferrari се оказаха верни. Няма как, време е за хибридизиране – Ferrari Hy-Kers V12 хибридна система, която реализира 40% икономия на въглеродни емисии. Това е супер скок в природосъобразно отношение, доколкото такова може да се търси при топ спортните автомобили. Но има нещо много, ама много по-сериозно и то изцяло електрическо, с което Ferrari се е захванала. Вярвате или не, след като направиха уникалното високоскоростно влакче край Абу Даби, италианците пускат специална влакова линия за бързи луксозни пътувания от Рим до още осем италиански града. Естествено, с червени влакове и естествено, с 360 км/ч...
Електрически Volkswagen – вече и кабриолет! (видео)
От Маргарита Николова
По време на автосалона в Детройт в началото на годината Volkswagen представи новата костенурка в електро вариант на име E-Bugster. Сходна като задвижване, но с малки подобрения в системата спрямо електрическия Golf, който от Blue-e-motion беше преименуван на много по-простичкото e-Golf, E-Bugster сваля покрива за стартиращия на 25 април aвтосалон в Пекин...