Кобалтът, най-вече заради начина на добиване в Конго, но не само, е силно противоречива суровина за изработката на литиеви батерии. BMW, например, сключи прозрачни договори за доставка и контролира целия процес чак до доставката до поточните линии за производство на батерии.

Tesla предприема друг подход - за пръв път компанията отива към доставка на батерии несъдържащи кобалт, с lithium iron phosphate (LFP) химически състав и подобрена енергийна плътност.

Преди две седмици китайският производител CATL потвърди, че е сключил договор за периода юли 2020 – юни 2022 г. с Tesla. Количествата по договора ще се уточняват на следващ етап спрямо предстоящите актуални доставки. Информацията е от Reuters, цитирана от колегите от Electrive и според публикацията новите клетки са по-евтини с "двуцифрен процент" в сравнение с досегашните, но от Tesla и CATL са отказали коментар. Двуцифрен може да означава и само 10 процента, но дори това не е никак малко.

Според неназован човек запознат с процеса, който Reuters цитира, Tesla води разговори с CATL за доставка на LFP клетки от повече от година и това ще са първите такива клетки, които Tesla ще използва. Предвид наличната информация, изглежда логично основната цел да е намаляване на производствените разходи, но засега Tesla не е оповестявала, че смята да преустанови използването на NCA клетки.

Според представената по време на Автосалон Франкфурт 2019 от CATL cell-to-pack технология (CTP) собствена разработка, компанията е постигнала по-висока енергийна плътност на ново поколение LFP клетки. Въпросната технология е предназначена да подобри разработката на батерийни модули чрез постигане на по-висока ефикасност в технологичните процеси, използване на по-малко компоненти и оттам по-ниски разходи.

По информация от компанията, целта на инженерите на CATL е да увеличат енергийната плътност на база тегло с 10 до 15 процента и 15-20 процента увеличение на база обем. Както обикновено това означава, че в същия обем като на предишно поколение батериен пакет, може да се складира повече енергия, при това с по-ниско тегло. Това още не е обявено официално, но се смята, че новата технология на CATL изисква около 40 процента по-малко компоненти.

Докато всичките тези технически неща седят някъде зад кулисите или пък под седалките на електромобилите, които караме и не ги виждаме директно, подобрения като елиминиране на скъпия за добиване и противоречив за използване кобалт, увеличаване на енергийната плътност и оптимизиране на технологиите за изработка на батерийни пакети, означават по-евтино и бързо масово производство, от което и по-ниски цени на батериите и поевтиняване на електромобилите като цяло.

Бързият прогрес при електромобилите от друга страна ще означава увеличение на продажбите и това прави изграждането на зарядна инфраструктура все по-важно. За разлика от петролната, в електрическата ифраструктура за зареждане можем да се включим всички.

Участвайте като изградите зарядна(и) станция(и) на своите обекти или места – eCars осигурява проектиране, дизайн производство и инсталация на зарядна инфраструктура и е насреща за реализиране на малки и големи проекти. Разгледайте зарядните станции, които екипът на eCars произвежда в онлайн магазина на компанията на адрес shop.ecars.bg и за въпроси и поръчки ни пишете на Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. 

Пазарът се ориентира все повече към гъвкавостта, която 22 кВт AC зареждането предлага и тъй като повечето АС зарядни станции могат да осигуряват такава мощност, е важно електромобилите също така да могат да я поемат.

В духа на неведнъж коментираната в eCars тема, че не всичко е батерии, а трябва да се работи по подобряване на всички системи, на пазара излиза нов компонент, комбиниращ функциите на няколко други.

Обикновено, ако чуеш Webasto вероятно се сещаш за печка за кола. Но компанията има широко производствено портфолио, което се разширява все повече с навлизане в сферата на електрическата мобилност.

Китайското министерство на промишлеността публикува серия документи с насоки за създаване на съоръжения за рециклиране на електромобилни батерии.

Беше логично да видим Panasonic да се включва в пазара за домашни и офис (общо казано стационарни) батерии, след като се оформи като водещ играч при електромобилните заради съвместната работа с Tesla.

Още блогове ...

elektromobili-2020

Най-нови теми от форума